b_300_300_16777215_00_images_9511_max1.jpg

روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ سمینار یادگیری آسان زبان انگلیسی و کسب درآمد از آن در تالار وحدت قشم  با حضور تعداد زیادی از علاقه مندان به این بحث برگزار شد.

همزمان با ورود شرکت کنندگان سرود وطن سالار عقیلی پخش می شد و همه ی شرکت کنندگان جزوه ی خودشان را دریافت می  کردند. جزوه شامل اسلایدهای رنگی و نکات آموزشی بود که از قبل آماده شده بود و درون پوشه هایی به شرکت کنندگان اهدا می شد.

سمینار راس ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی برگزار شد خوشبختانه جو کاملا مثبتی بود. از این که چهره های خندان و مشتاق را می دیدم بسیار خوشحال بودم. اول سمینار با چند جمله ی انگلیسی شروع شد. بعد از سلام و احوالپرسی از حضار خواستم که جملات انگلیسی که هنگام ورود به سن می گفتم را ترجمه کنند. یکی از شرکت کننده ها که اتفاقا سن خیلی کمی هم داشت جملات من را کاملا ترجمه کردند و باعث شد که حضار او را تشویق کنند.

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

برای درک بهتر نیاز ما به زبان انگلیسی در دنیای مدرن داستان شخصی خودم را مطرح کردم. طبق این داستان من چند سال پیش با شخصی به نام پاتریک که اصالتا اهل کامرون بودند آشنا و دوست شدم. او به من فرانسوی یاد می داد و من به او انگلیسی. البته از قبل کمی انگلیسی می دانست ولی می خواست که در این زمینه حرفه ای شود.

یک بار تصمیم گرفتیم که با هم برای خرید به پاساژ ستاره برویم. پاتریک به من گفت: شمس من می خواهم برای خودم کفشی بخرم. من به پاتریک گفتم خوب تو برو تو مغازه کفش فروشی و من می روم به مغازه لوازم تزیناتی اتومبیل روبرو هر موقع کارت تمام شد بیا اینجا.

همین که رفتم داخل مغازه تزئیناتی دیدم که پاتریک از شدت خنده شکم خودش رو گرفته و از مغازه اومد بیرون. به پاتریک گفتم که چته؟ چرا می خندی؟ گفت وقتی که رفتم داخل مغازه٬ می دونی فروشنده بهم چی گفت؟ گفتم: چی گفت؟ گفت Hello, how are you? I’m fine thank you. And you? خودش سوال پرسید٬ خودش جواب داد٬ خودش همه کار رو کرد.

لحظه ی اول برای من این داستان خنده دار بود ولی وقتی که بیشتر با خودم فکر کردم دیدم چه لطیفه ی تلخی. چقدر خوب می شد اگه اون فروشنده می توانست به انگلیسی صحبت کنه.

حالا آیا واقعا باید زبان را یاد بگیریم؟

بله حتما باید زبان را یاد گرفت٬ چون که:

۱: زبان علمی و تجاری است.

۲: زبان مسافرت و گردشگری است.

۳: بیش از ۲ میلیارد نفر در دنیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

۴: زبان فیلم های خارجی است.

۵: برای تحصیلات خارجه به آن نیاز داریم.

۶: و ده ها دلیل دیگر

حالا چطور می توانم زبان انگلیسی را آسان یاد بگیرم؟

یادگیری زبان انگلیسی بسیار شیرین است و اگر کمی دقت به خرج دهیم می توانیم ساده تر و حتی سریعتر زبان انگلیسی را یاد بگیریم.

اگر فقط برخی عادت ها را کنار بگذاریم و یک سری اصول را رعایت کنیم زود تر به هدف خواهیم رسید.

بیایید ببینیم باید چیکار کنیم که ساده تر زبان را یاد بگیریم؟

وقتی می گوییم زبان انگلیسی را ساده تر یاد بگیریم به این منظور نیست که می شود آن را راحت و فوری یاد گرفت. خیر٬ به این منظور است که راه درست خواندن و یاد گرفتن  و از همه مهمتر عواملی که زبان انگلیسی را برای ما سخت می کند، شناسایی کنیم. از این رو به جای ۴ یا ۵ سال مطالعه زبان انگلیسی می شود آن را در مدت خیلی خیلی کمتر و لذت بخش تر یاد گرفت.

به این منظور اولین کاری که باید انجام دهیم این است که:

۱- حتما و حتما از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی مثل آکسفورد یا لانگمن استفاده کنیم.

۲- برای یادگیری کامل لغات می توانید آنها را روی یک استیکر بنویسید و هر جایی که در مقابل دید شما باشد نصب کنید و هر موقع آنها را دیدید مطالعه کنید.

۳. تا جایی که امکان دارد لغات را به صورت تصویری یاد بگیرید و از دیکشنری های تصویری مثل OPD استفاده کنید.

۴. تکنیک لایتنر از مهمترین تکنیک هایی است که هر شخصی می بایست برای حفظ و انتقال لغات به حافظه بلند مدت خود استفاده کند.

۵. بازی با لغات از جمله اسم و فامیل و غیره خیلی می تواند موثر باشد.

در این قسمت بعدی از سمینار برای یادگیری و یادآوری لغات قبلی که استفاده نمی کردیم٬ بازی اول و آخر حروف را انجام دادیم. به این شکل که من کلمه ای می گفتم مثل Book و نفر بعد می بایست کلمه ای را می گفت که با K (آخر کلمه ی Book) شروع شود. در ادامه نفر بعدی مثلا کلمه ی  Kite می گفتند و بازی به همین شکل ادامه پیدا کرد.

آیلتس چیست؟

بلافاصله بعد از اینکه بازی انجام شد آقای رحیمی مهمان ویژه این سمینار  به روی سن آمدند و دقایقی را با حضار در ارتباط با مدرک بین المللی آیلتس صحبت کردند. ایشان در ارتباط اینکه این مدرک چند سال اعتبار دارد و اصلا چرا باید آیلتس بگیریم مطالب مفیدی را ارايه کردند.

مدرک آیلتس IELTS را تنها زمانی نیاز داریم٬ که قصد مهاجرت یا تحصیل در یک کشور خارجه را داشته باشیم.

مدرک آیلتس شامل دو نوع می باشد. آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. General IELTS &  Academic IELTS. آیلتس آکادمیک عموما برای افرادی است که می خواهند در کشور دیگری ادامه تحصیل بدهند و آیلتس جنرال برای آن دسته از افرادی است که می خواهند مهاجرت شغلی غیر دانشگاهی داشته باشند.

پس از صحبت های آقای رحیمی دوباره به روی سن رفتم و از پرسنل مکث خواستم که به روی سن بیایند. در حین ورود آنها به روی سن حضار با ذوق در سمینار همه ی اساتید را تشویق کردند.

از موارد بسیار مهمی که در سمینار مطرح شد بحث این بود که چطور می شود از زبان انگلیسی کسب درآمد کرد؟

راه های زیادی برای کسب درآمد از زبان انگلیسی وجود دارد از جمله:

۱. تدریس عمومی و خصوصی زبان انگلیسی

۲. کلاس های آنلاین

۳. تولید محصولات آموزشی

۴. تور آموزشی

۵. تورلیدر

و ….

در ادامه این سمینار این سوال پیش آمد که:

آیا دوره ای وجود دارد که روش تدریس حرفه ای زبان انگلیسی را آموزش دهد؟

موسسه بین المللی زبان مکث دوره هایی را تحت عنوان TESOL برگزار می کند که در ضمن یادگیری روش تدریس به روز و بین المللی٬ به مدرک بین المللی تدریس از کالج LTTC لندن هم دست پیدا می کنند و امکان اینکه در هر جایی از دنیا که بخواهند تدریس کنند وجود دارد.

برای دریافت اطلاعات از دوره ی TESOL اینجا کلیک کنید.

پس از آن شرکت کنندگان یک ویديو انگیزشی دیدند و قرار شد تا رسیدن به قله های موفقیت که لازمه آن یادگیری زبان انگلیسی است با هم باشیم و در ادامه با توجه به اهمیت یادگیری این زبان عهد بستند که یادگیری زبان انگلیسی را ادامه بدهند.

در آخر سمینار من و همکارانم برای جواب دهی به سوالات علاقه مندان در خدمت آنها بودیم. بسیاری از دوستان در پایان این سمینار در دوره ی کوتاه مدت TESOL و تور آموزشی خارج از کشور مکث ثبت نام کردند.

max2.jpg

b_600_600_16777215_00_images_9511_max3.jpg

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار