b_300_300_16777215_00_images_973_2_772.jpg

 

همزیستی نیوز - سه شنبه شب گذشته در سالن اجلاس سران كه با حضور وزرای دولت روحانی و شخص رئيس جمهور مراسمی برگزار شد كه فرشته كريمی ستاره فوتسال زنان ايران و آسيا با دو درخواست از روحانی باعث شد سالن اجلاس برای او ايستاده دست بزنند!

فرشته كريمی از رئيس جمهور دو درخواست مطرح كرد:

يك. شرايط پخش بازيهای بانوان از صدا و سيما فراهم شود.

دو. زنان بتوانند به ورزشگاه بروند و همانند مردها از تيم مورد علاقه خود در استاديوم های ورزشي حمايت كنند.

حسن روحانی اما پاسخ جالبی به درخواست كريمی داده است كه البته انتقاداتی نسبت به نحوه پاسخگويی و عدم رسيدگی روحاني نيز مطرح شده است. روحانی در پاسخ به     درخواست ستاره فوتسال ايران گفت: «واقعا چه اشكالی دارد كه تلويزيون هم مسابقات دختران و زنان را پخش كند؟ می‌گويند در ورزشگاه‌های فوتبال حرف‌های ركيكی زده می‌شود و صحيح     نيست زنان در اين محيط ها حضور داشته باشند. آيا اگر مردها در ورزشگاه چيزی بگويند بايد زنان تاوان دهند؟»

همين صحبت‌های روحانی بازتاب فراوانی داشت كه رئيس قوه مجريه موافق حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است اما عملا اتفاق خاصی درباره اين موضوع رخ نمی‌دهد. حالا بايد ببينيم مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزير ورزش آيا يكی از وعده‌های انتخاباتی روحاني را عملی خواهد كرد يا باز هم در حد شعار باقی می‌ماند؟ رئيس‌جمهور به عنوان يك نهاد اجرايی و وزير ورزش آن بايد  زيرساخت ها را برای حضور زنان در ورزشگاه طبق وعده های خود فراهم كنند. منتقدين رييس جمهور اما اعتقاد دارند كه روحانی صرفا به پرسيدن سوال و مطرح كردن آن بسنده می‌كند و قدمی براي اجرايی شدن آن به هيچ وجه برنمي‌دارد! بايد ديد آيا چنين امری در پايان رياست جمهوری حسن روحانی اجرايی خواهد شد يا ساير نهادها با مخالفت در اين باره مسير گذشته كه صرفا حضور مردها در ورزشگاه است را پيش خواهند گرفت. اميدواريم يك بار هم كه شده شخص رئيس جمهور به صورت شفاف برای مردم توضيح دهد كه خود دولت برای برون  رفت از اين مساله چه كارهایی كرده است.

 

سپهر خرمی

منبع: پارسینه

   
 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار