b_300_300_16777215_00_images_955_magles10.jpg

همزیستی نیوز - تحولات مجلس دهم در طول مدت کوتاه بعد از آغاز دوره رسمی آن، بخصوص برای مردمی که به جریان منتسب به امید و اعتدال رای داده بودند، چندان جالب نیست. این مردم در استان ها و شهرهایی مانند تهران با هدفی مشخص به پای صندوق های رای رفته  و به کاندیداهای جریانی رای داده بودند که فکر می کردند آمال و آرزوهای آنها را نمایندگی می کند.

اما به نظر می رسد  که  این آرزوها با روند فعلی مجلس دهم به تدریج دارد رنگ می بازد، روندی که با بررسی اعتبارنامه ها همراه با فراموشی یا معامله سرنوشت مینو خالقی ها و موضوع هتاکی ها آغاز شد و در صف بندی های درون مجلس خود را نشان داد و با تشکیل فراکسیون ها و رای گیری برای انتخاب رییس مجلس به اوج خود رسید.

تحولات بعدی داخل مجلس دهم و بخصوص تغییر مواضع برخی از نمایندگان این مجلس این روند را تشدید کرد تا اینکه اخیرا خبر قطع یارانه 50نماینده مجلس دهم هم به آن اضافه شد

این خبری بود که روز دوشنبه در رسانه ها بازتاب یافت و در محافل خبری این  پرسش مطرح شد  که این 50 نماینده از طرف کدام جریان سیاسی به مجلس راه یافته اند:

  • اگر این نمایندگان زیر پرچم اصول گرایان قرار گرفته و رای طرفداران این جریان را جمع کرده باشند، باید همسو با تریبون های اصولگرا که به محض رفتن معمار پرداخت یارانه های نقدی به شیوه فعلی، با 180درجه چرخش، طرفدار حذف یارانه اقشار پردرآمد شدند، حداقل برای خالی نبودن عریضه از خیر 45هزارتومان می گذشتند و اگر به فراخوان عمومی دولت یازدهم در سال 92 بخاطر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این سال، لبیک نگفته بودند لااقل در دوران انتخابات 94مجلس و حتی همین ماههای بعد از انتخاب شدن، انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام می کردند که معلوم شد این کار را نکرده بودند تا اینکه دولت صرفا برای اجرای مصوبه مجلس، یارانه آنها را قطع کرد!
  • اگر این نمایندگان اصلاح طلب بودند و با پرچم اصلاحات که اولین شعارشان درست کردن خرابی های 8سال دولت قبل بود به کارزار انتخابات مجلس وارد شده باشند، همانطور که تئوریسین های اصلاحات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به شیوه احمدی نژاد، بزرگ ترین ضربه به اقتصاد ملی کشور نامیده اند، خودشان پیشاپیش درعمل به جبران این خطا برمی خاستند و اگر به دلایلی به فراخوان روحانی در سال 92لبیک نگفته و از گرفتن ماهیانه 45هزارتومان منصرف نشده بودند، حداقل در دوران انتخابات 94مجلس در دوران ماه عسل با جریان های طرفدار دولت تدبیر و امید از خیر این یارانه نقدی می گذشتند که معلوم شد، نگذشته بودند!
  • اگر این نمایندگان مستقیما با پرچم اعتدال و تدبیر و امید به مجلس راه یافته باشند که مشکل مضاعف می شود، چرا که نماینده ای که در ابتدایی ترین موضوع با جریان متبوع خود یعنی دولت یازدهم همراهی نکرده و خواسته اورا در خصوص انصراف از یارانه نقدی اجابت نکرده، چگونه می تواند در موضوعات بزرگ همراه دولت باشد!
  • و اگر نماینده یا نمایندگانی از میان این 50نفر پیدا شوند و بگویند که نه راستیم، نه چپیم، نه میانه ایم، بلکه مستقل مستقلیم! و مردم بخاطر استقلال مان از این سه جریان به ما رای دادند! مشکل مضاعف اندر مضاعف می شود چرا که اگر شعار و عمل این سه جریان درقبال یارانه نقدی یکسان نیست، مردم از دست آنها به مستقلین رو آوردند که مثلا این معضل را در مجلس حل کنند، این افرادی که از خیر 45هزارتومان نتوانستند یا نخواستند بگذرند، چگونه می توانند این سنگ بزرگ را از چاه دربیاورند! سئوالی است که ...

به هرحال، این سئوال و دهها سئوال دیگر امروز در میان موکلان مجلس دهم پیدا شده است، باید منتظر شد و دید آیا بزرگان این مجلس پاسخی درخور برای این موکلان پیدا می کنند؟              

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار