b_300_300_16777215_00_images_958_gq.jpg

همزیستی نیوز - ورزشکار گلستانی که مسیر خلیج فارس تا خلیج گرگان را پیاده طی می کند ضمن بیان اینکه به پایان کار فکر نمی کند از کمک های اهالی برخی روستاها تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «کامران هاشمی نجفی» ورزشکار برجسته گلستانی است که سال های بسیاری در مرکز کشور انگلستان زندگی می کند. او به تازگی به ایران بازگشته تا یک ماموریت خودجوش و خیرخواهانه را انجام دهد.

هاشمی نجفی در راستای جمع آوری کمک و حمایت از بچه های بی سرپرست (ایتام) و بد سرپرست مسیر سه هزار کیلومتری جزیره قشم تا بندرترکمن و گرگان (دریای جنوب تا دریای شمال، خلیج فارس تا دریای خزر) را به صورت پیاده طی می کند. وی از هفته گذشته این حرکت خداپسندانه را آغاز کرده و به دنبال ثبت رکورد تاریخی در این زمینه است.

این ورزشکار حامی کودکان در گفتگو با مهر درباره مسیر حرکتی خود گفت: این حرکت را از جزیره قشم و خلیج فارس آغاز کرده ام و اکنون به استان هرمزگان رسیده ام و در ادامه این پیاده روی، از استان فارس عبور می کنم و در نهایت به دریای شمال و خلیج گرگان خواهم رسید.

کامران هاشمی نجفی به انگیزه های خود از این کار اشاره و بیان کرد: سه موضوع موجب شد که این انگیزه در من به وجود بیاید؛ پیدا کردن مرکز خیریه کودکان در ایران و مطلع شدن از اقدامات موثر این مرکز برای تعدادی از بیمارستان ها و تهیه لوازم مورد نیاز پزشکی و همچنین اقداماتی که برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مناطق مختلف ایران انجام داده اند، نخستین انگیزه بوده است.

هاشمی نجفی افزود: دومین عامل هم علاقه خودم به ایرانگردی و سومین عامل نیز علاقه به انجام ورزش های استقامتی بوده که تلفیق این عوامل باعث شد این اقدام را آغاز کنم.

وی درباره میزان استقبال صورت گرفته از این اقدام خیریه گفت: تاکنون استقبال بسیار خوب بوده و در جزیره قشم هم برنامه جالبی در یکی از مدارس تدارک دیده بودند که برنامه پیاده روی از آنجا شروع شد.

وی تصریح کرد: اداره بنادر و دریانوردی در بندرعباس هم استقبال خوبی انجام دادند. اهالی روستاها تاجایی که در توان داشتند از من مهمان نوازی کردند و نشان دادند که چه مردمان خوبی در ایران داریم.

2248476.jpg

زمان پایان کار را نمی توانم پیش بینی کنم

این ورزشکار اصالتاً گلستانی با تشکر از مساعدت های اهالی روستاها اظهار کرد: اهالی روستا برای آنکه خستگی من ناشی از پیاده روی برطرف شود، به من کمک می کنند و امکاناتی در اختیارم می گذارند تا روز بعد با توان بیشتر به این کار ادامه دهم.

هاشمی نجفی درباره طولانی بودن مسیر و احتمال خستگی مفرط اظهار کرد: من به فکر وسط یا پایان کار نیستم و تنها به رفتن از یک آبادی به یک آبادی و از یک شهر به شهر دیگر فکر می کنم.

وی تصریح کرد: هر روز سعی می کنم بین ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر پیاده روی کنم که البته در مناطق کوهستانی این کار دشوارتر خواهد شد، پیاده روی را به چشم یک کار اداری می بینم، یعنی صبح زود بیدار می شوم و تلاش می کنم تا غروب کارم را به نتیجه برسانم.

وی درباره پیش بینی خود از زمان رسیدن به مقصد گفت: پیش بینی اینکه دقیقاً چه زمانی به مقصد می رسم دشوار است اما فکر می کنم ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز طول بکشد.

این ورزشکار خیرخواه یادآور شد: در مدت چند روز گذشته پای من تاول زده بود و به همین سبب سرعت حرکتم کندتر شد و اینگونه یک روز را از دست دادم.

کامران هاشمی نجفی بیان کرد: باتوجه به همن موضوع در طول مسیر پیاده روی ممکن است چنین اتفاقات ناخواسته دیگری هم رخ بدهد. حتی اگر دو روز به گرگان باقی مانده باشد هم نمی توانم با قطعیت زمان رسیدن به مقصد را اعلام کنم.

هاشمی نجفی در پایان به ذکر یکی از خاطرات خود پرداخت و گفت: یکی از بهترین خاطراتم مربوط به همان روز نخست حرکت بوده است، جایی که در یکی از مدارس جزیره قشم برنامه خوبی اجرا شد و کودکان پس از شنیدن صحبت های ما، مرا بدرقه کردند و پیاده روی از آنجا شروع شد که خاطره به یادماندنی برایم ثبت شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار