sabagh.jpg

همزیستی نیوز - همین چند روز پیش بود که سقوط اتوبوس حامل سربازان فاجعه آفرید؛ اتفاقی که یکی از مهم‌ترین دلایل رخ دادنش سرعت بالای راننده بود.

مهدی صباغ زاده با این مقدمه در همشهری آنلاین نوشته است: اينكه جاده‌هاي ما بعضا دچار مشكل هستند، برخي خودروها نقص فني دارند يا به لحاظ استاندارد كيفيت خيلي بالايي ندارند قبول؛ اما بايد پذيرفت كه علت بسياري از تصادف‌هاي فاجعه‌بار، خطاي انساني است و اغلب هم سرعت غيرمجاز و رعايت‌نكردن قواعد و مقررات است كه به تراژدي مي‌انجامد. در همين تهران كافي است ساعاتي در خيابان‌ها و بزرگراه‌ها در حركت باشيد تا با انواع و اقسام تخلفات رانندگي مواجه شويد.

راننده اتومبيل‌هاي گران‌قيمتي كه در بزرگراه‌ها ويراژ مي‌دهند و لايي مي‌كشند اغلب جوان هستند؛ جوان‌هايي كه گويي جان شيرين‌شان را داخل گوي شيشه‌‌اي قرار داده‌اند و هيجان و شور جواني را در سرعت بالا خلاصه كرده‌اند. اتفاق در كسري از ثانيه رخ مي‌دهد و خيلي وقت‌ها ديگر مجالي براي جبران مافات باقي نمي‌ماند. اين جان‌هاي شيرين را فداي هيجانات كاذب نكنيم. به‌خصوص اينكه خيلي وقت‌ها ديگراني كه هيچ سهم و نقشي در ماجرا ندارند نيز قرباني مي‌شوند. كمي رعايت و قدري تأمل كافي است تا جلوي بسياري از اتفاق‌هاي تلخ گرفته شود.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار