b_300_300_16777215_00_images_quality-of-life.jpg

همزیستی نیوز - سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OECD هر ساله به معرفی برترین کشورهای جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی می‌پردازد. این سازمان برای انجام این کار ۳۴ کشور دنیا را از لحاظ پارامترهایی چون رفاه، تعادل بین زندگی و کار، ثروت، امنیت، آموزش و کیفیت محیط زیست مورد بررسی قرار داده و در این راستا از اطلاعات سازمان ملل، دفاتر ملی آمار و سازمان گالوپ استفاده کرده است. در اینجا لیست ۱۱ کشور برتر جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی آمده است. با نارون مگ همراه باشید.

۱۱- هلند

هلند

این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های باسوادی در دنیا را دارد. بر اساس گزارش سازمان توسعه همکاری، دانش‌آموزان هلندی در امتحانات ریاضی، علوم و خواندن نمراتی بالاتر از حد میانگین کسب کرده‌اند.

 

۱۰- ایسلند

ایسلند

هرچند ایسلند در مقایسه با رتبه‌بندی سال گذشته ۸ پله سقوط کرده، اما نرخ بیکاری در این کشور برابر با ۰٫۷ درصد و پایین‌تر از میانگین نرخ بیکاری اعلام شده توسط سازمان توسعه همکاری اقتصادی یعنی ۲٫۶ درصد می‌باشد.

 

۹- ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا

آمریکا در مقایسه با سال قبل ۴ پله سقوط کرده، اما از لحاظ شاخص‌های درآمد، ثروت و مسکن این کشور بالاترین رتبه OECD را به خود اختصاص داده است. متوسط درآمد خانوار در آمریکا برابر با ۴۱ هزار دلار در سال است.

 

۸- فنلاند

فنلاند

در فنلاند ۴ درصد از کارکنان ساعات طولانی کار می‌کنند که این میزان به طور قابل توجهی  کمتر از میانگین اعلام شده توسط سازمان همکاری توسعه اقتصادی یعنی ۱۳ درصد است.

 

۷- نیوزیلند

نیوزیلند

جایگاه نیوزیلند در رتبه‌بندی امسال نسبت به سال ۲۰۱ با ۲ پله صعود همراه بوده زیرا این کشور توجه ویژ‌ه‌ای به محیط زیست دارد. میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در این کشور به دلیل جمعیت کم، بسیار پایین است.

 

۶- سوئد

سوئد

سوئد از نظر مشارکت مدنی، نرخ بالایی دارد. در جدیدترین انتخابات این کشور ۸۳ درصد از افراد برای انتخاب اعضای پارلمان، در رای‌گیری شرکت کردند.

 

۵- کانادا

کانادا

کانادا از لحاظ مسکن ارزان‌قیمت رتبه بالایی دارد. در سال ۲۰۰۰ مسئولین تورنتو و ونکوور محله‌های تک خانواده‌ را اصلاح کردند تا مالکان خانه‌ها اتاق‌های بیشتری برای اجاره داشته باشند، در نتیجه تعداد خانه‌های اجاره‌ای ارزان قیمت افزایش پیدا کرد.

 

۴- سوئیس

سوئیس

نرخ بیکاری در سوئیس ۳٫۱ درصد است، که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان است.

 

۳- دانمارک

دانمارک

این کشور در مقایسه با سال گذشته ۷ پله صعود کرد و از نظر میزان مرخصی‌های با حقوق بالاترین رتبه را دارد. میزان مرخصی با حقوق به طور میانگین ۵ هفته در سال است اما مردم دانمارک می‌توانند ۶۶ درصد از وقت خود را به انجام کارهای شخصی اختصاص دهند.

 

۲- استرالیا

استرالیا

هرچند استرالیا در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در جایگاه اول و در سال ۲۰۱۵ در جایگاه چهارم قرار داشت، امسال توانست رتبه دوم را کسب کند. بر اساس گزارش سازمان توسعه همکاری اقتصادی مردم استرالیا حس اجتماعی قوی دارند، ۹۵ درصد از مردم این کشور معتقدند کسی را می‌شناسند که می‌توانند به او اتکا کنند.

 

۱- نروژ

نروژ

این کشور در سال گذشته نیز رتبه اول را به دست آورد. مردم نروژ در بهترین شرایط زندگی می‌کنند. بیشتر مردم این کشور از شغل‌هایی پر درآمد و سطح بالای آموزشی برخوردارند و متوسط عمرشان ۸۲ سال است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار