b_300_300_16777215_00_images_958_us-election-2016-617688.jpg

همزیستی نیوز - اکنون که سه روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری روز سه شنبه هشتم نوامبر (18 آبان) باقی مانده است، نظرسنجی ها عمدتا از رقابت بسیار نزدیک دو نامزد اصلی خبر داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: در حالی که تنها چند روز تا برگزاری یکی از مهمترین انتخابات ها در تاریخ آمریکا باقی مانده است، آخرین اطلاعات در مورد این برنامه ارائه می شود.

تنها چند روز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ هشتم نوامبر باقی مانده است. آخرین نظر سنجی ها چه چیزی را نشان می دهند؟

برای انتخاباتی که از سوی هر دو کاندیدا بیشترین حواشی را در مقایسه با انتخابات های قبلی ایجاد کرده اند، نظرسنجی ها و کارشناسان در حال ارائه اطلاعات به کسانی هستند که به دنبال شفافیت در مورد نتیجه انتخابات روز سه شنبه هستند. اکثر رسانه ها به پیش بینی پیروزی احتمالی «هیلاری کلینتون» ادامه می دهند، اما مدل های مختلف تا حد زیادی نتایج متفاوتی را ارائه می کنند و میانگین نظرسنجی های مختلف در مورد جزئیات اختلاف نظر دارند. مدل «38/5 نیت سیلور» شانس پیروزی کلینتون را در برابر ترامپ، 65 درصد در برابر 35 درصد پیش بینی کرده است؛ در حالی که نیویورک تایمز بسیار رقم را بالاتر عنوان کرده و احتمال رئیس جمهور شدن کلینتون در مقایسه با ترامپ را 86 درصد در برابر 14 درصد  اعلام کرد. متوسط رای گیری موسسه «ریل کلییر پالیتیکس» کلینتون را با 1.7 درصد اختلاف از ترامپ، در حالی که متوسط نظرسنجی هافینگتن پست این فاصله را 5.5 درصد و به نفع کلینتون دانسته است.

از زمانی که «جیمز کامی» اعلام کرد که اف بی آی بار دیگر ایمیل های کلینتون را بررسی می کند، چگونه این شاخص ها تغییر کرده اند؟

در میان این انتخابات پر هرج و مرج، آنچه روشن است این است که بمبی که «کامی» رئیس اف بی آی جمعه گذشته در مورد بررسی مجدد سرور ایمیل خصوصی کلینتون کاشت، تاثیر عمیقی بر رقابت های انتخاباتی خواهد گذاشت. این مسئله به ترامپ کمک کرد تا خود را از رسوایی آزار جنسی زنان به حاشیه کشد و کانون توجه خود را بر رقیب اش متمرکز کند. احتمالا در نتیجه، نظرسنجی ها تغییر فاحشی خواهد یافت و نامزد جمهوری خواهان در ایالت های مهم مانند «فلوریدا» با افزایش اقبال بیشتری مواجه خواهد شد، و حتی در ایالت هایی مانند «اوهایو» از کلینتون پیشی خواهد گرفت.

در مورد تحقیقات اف بی آی در حال حاضر چه اتفاقی می افتد؟ آیا یک بازه زمانی در این خصوص وجود دارد؟

ماموران اف بی آی 650 هزار ایمیل گزارش شده در یک لپ تاپ مشترک بین «هما عابدین» نایب رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون و «آنتونی وینر» را بررسی خواهد کرد. معلوم نیست که چه تعداد از این ایمیل ها از سوی عابدین و یا به او ارسال شده و چه تعداد ممکن است مربوط به کلینتون باشد و یا در حال حاضر ممکن است توسط دفتر بررسی در حال بررسی باشد. هر گونه ایمیل جدیدی که برای کلینتون باشد هم مورد بررسی خواهد گرفت تا مشخص شود که حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است یا خیر. بنابراین بعید است این کار تا روز برگزاری انتخابات پایان یابد.

رای گیری زودهنگام چگونه دنبال می شود؟

بیش از 34 میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات زود هنگام رای داده اند که از آمار 32 میلیون نفری که چهار سال پیش در انتخابات زود هنگام شرکت کرده بودند، بیشتر است. آیا این افزایش آمار به نفع کلینتون خواهد بود یا ترامپ؟ با توجه به تغییرات گروه های انتخاباتی و ایالتی، پاسخ به این سوال آسان نیست، اما سرنخ هایی وجود دارد. خبر خوب برای کلینتون این است که مشارکت لاتینی تبارها در انتخابات زودهنگام در مقایسه با سال 2012 به طور چشمگیری افزایش یافته که این موضوع نشان می دهد که رای دهندگان اسپانیایی زبان در واقع ممکن است در سال جاری با لفاظی های ضد مهاجرت ترامپ از خواب بیدار شده باشند. خبر بد این است که میزان مشارکت آمریکایی های آفریقایی تبار، که یک عنصر حیاتی در ائتلاف «باراک اوباما» در هر دو دوره ریاست جمهوری اش محسوب می شد، این بار همچون مشارکت رای دهندگان جوان پایین است. کاهش مشارکت سیاه پوستان می تواند به ویژه برای کلینتون در ایالت هایی مانند «کارولینای شمالی» که توسط هر دو نامزد به عنوان یک هدف کلیدی در نظر گرفته شده، خطرناک باشد.

آیا کسانی که در انتخابات زودهنگام شرکت کرده اند می توانند آن گونه که ترامپ اصرار دارد انتخاب خود را تغییر دهند؟

ترامپ در تلاش است تا از تمرکز مجدد اف بی آی بر روی ایمیل های کلینتون برای متقاعد کردن رای دهندگان برای تغییر اولویت شان بهره برداری کند. او در صفحه توییتر خود نوشت: «حالا که می بینید هیلاری یک اشتباه بزرگ است، رای خود را تغییر دهید.» او این هفته در ایالات ویسکانسین نیز درخواست خود را مطرح کرد.

چرا فلوریدا تا این حد مهم است؟

فلوریدا 29 رای از 270 آراء کالج الکترال مورد نیاز را شامل می شود، که آن را در تعادل با نیویورک قرار می دهد و به معنی آن است کمتر از آراء کالج الکترال ایالت های «کالیفرنیا» و «تگزاس» است. این موضوع را با تاریخچه این ایالت در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیشین در نظر بگیرید که اوباما در سال 2012 تنها با 74 هزار از میان هشت میلیون آراء برنده شد - و شما در اینجا با مادر تمام ایالت های مواجه هستید. همه مدل سازی ها نشان می دهد که ترامپ باید در فلوریدا برنده شود و یا از کاخ سفید خداحافظی کند، هر چند برای کلینتون هم اینجا کاملا حیاتی است. کلینتون به شمار زیاد پورتو ریکن های متمایل به دموکرات ها در مرکز فلوریدا حساب می کند؛ در حالی که ترامپ  با تمرکز بر موضوع تحقیقات اف بی آی از ایمیل های کلینتون تلاش دارد فلوریدایی ها را به سمت خود متمایل کند.

رای دهندگان به تلاش های ترامپ برای پنهان کردن اسناد مالیاتی خود چه واکنشی نشان می دهند؟

ترامپ نخستین نامزد ریاست جمهوری از هر دو حزب اصلی از زمان رسوایی واترگیت در سال 1972 است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود سر باز می زند. تنها سند منتشر شده از وی در روزنامه نیویورک تایمز نشان می دهد که او ممکن است برای دو دهه از پرداخت مالیات بر درآمد اجتناب ورزیده باشد. بی میلی او برای این کار به شدت نامحبوب است تا جایی که نظر سنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان به شدت فکر می کنند که او باید سوابق خود را منتشر کند: دو سوم از رای دهندگان جمهوری خواه و تقریبا نیمی از طرفداران خود ترامپ.

مشکل دیگر ترامپ با رای دهندگان زن چه می شود؟

به نظر می رسد اظهارات خام ترامپ پشت میکروفون داغ در مورد اذیت و آزار جنسی زنان توسط بسیاری از زنان سرسخت محافظه کار که قرار است به او رای دهند، جدی گرفته نشده باشد. اما بر دهنیت رای دهندگان زن سفید پوست که به طور کلی نقش مهمی در تعیین نتیجه انتخابات ایفا می کنند، تاثیر گذار بوده است. 10 نظرسنجی اخیر نشان می دهد کلینتون در میان رای دهندگان زن با 17 درصد فاصله از ترامپ پیشتاز است.

برنامه های دقیقه نودی این رقابت ها چیست؟

هر دو نامزد تلاش خواهند کرد با تمامی توپ های موجود در زمین بازی کنند. ترامپ با تمرکز بر کارولینای شمالی در روز شنبه، تلاش خواهد کرد پیروزی «میت رامنی» در سال 2012 را در این ایالت تکرار کند. کلینتون روز شنبه با «کتی پری» در فیلادلفیا خواهد بود و دوشنبه شب در کنار «بیل» شوهرش و «چلسی» دخترش و همچنین «باراک» و «میشل اوباما» رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا آخرین تجمع انتخاباتی را تجربه خواهد کرد. رأی دهندگان در ایالت های کلیدی نیز هدف آماج تبلیغات رادیویی و تلویزیونی قرار خواهند گرفت؛ در حالی که کلینتون امیدوار است از 62 میلیون سرمایه گذاری خود در این زمینه در مقایسه با 16 میلیون دلار ترامپ بهره مند شود.

پس از رای گیری، آیا ترامپ و کلینتون برای استراحت به تعطیلات خواهند رفت؟

خیر. برای برنده خوش شانس، کار سخت تنها از این به بعد آغاز خواهد شد. او باید برای زندگی در کاخ سفید آماده شود و مراسم تحلیف در بیستم ژانویه خواهد بود. و بازنده بیچاره، انتظار نمی رود برای مدت زیادی بیکار بماند. اگر کلینتون بازنده باشد، پس از تسکین زخم خود، بر بازسازی بنیاد بشردوستانه اش متمرکز خواهد شد. ترامپ هم که انتظار می رود پرکارتر باشد، بر روی شبکه تلویزیونی راست گرای ترامپ متمرکز خواهد شد که در حال حاضر در فیس بوک در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار