b_300_300_16777215_00_images_TURKMEN-PRESIDENT-8.jpg

اختصاصی همزیستی نیوز – رییس جمهوری ترکمنستان گفت: المپیکی های ترکمنستان نتوانستند در برابر اعتماد سرزمین مادری خود عملکرد مناسبی را در المپیک ریو نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به دنبال عدم کسب مدال در المپیک ریو توسط این کشور آسیای میانه استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق، قربان قلی بردی محمد اف- رئیس جمهوری آن کشور از مسئولان ورزشی و ورزشکاران المپیکی حاضر در المپیک ریو به شدت انتقاد کرد.

وی در ملاقات با مسئولان ورزشی که از تلویزیون ترکمنستان پخش می شد با ناراحتی شدید خطاب به "کاکابای سیداف" رئیس کمیته ورزشی آن کشور گفت: این ناامید کننده است که با وجود فراهم بودن تمامی امکانات ورزشکاران کشور نتوانستند به اعتماد سرزمین مادری خود پاسخ مناسبی دهند.

ترکمنستان که جمعیتی حدود پنج میلیون نفر دارد هرگز به مدال المپیک دست نیافته است، اما بردی محمداف رئیس جمهور عاشق تناسب اندام آن کشور می خواهد تا ترکمنستان پر انرژی را به عنوان سرزمینی برای ورزشکاران توانمند و متعصب مطرح کند.

وی به سیداف، رئیس کمیته ورزشی آن کشور اخطار کرد تا در مدت کوتاه آینده عملکرد خوبی را داشته باشد در غیر این صورت با اخراج روبرو می شود.

در ماه آوریل سالجاری میلادی کارمندان آن کشور مجبور شدند تا پیش از حاضر شدن بر سر کارشان، تمرین آمادگی جسمانی در فضای باز را به عنوان بخشی از نهضت ورزشی همگانی سالیانه در تمام روزهای این ماه با هدف تقویت روش زندگی سالم داشته باشند.

تلویزیون ترکمنستان بردی محمداف را به طور مرتب در حال ورزش کردن نشان می دهد که در مواقعی نیز در مسابقات اسبدوانی برنده می شود.

کشورهای قزاقستان و ازبکستان همسایه های آن کشور هر دو با بهترین نمایش خود در المپیک ریو توانستند به ترتیب 17 و 13 مدال به دست آورند.

مترجم: قربان محمد ورشی

منبع: خبرگزاری فرانس پرس

TRNSLATED BY: GHORBAN-MOHAMMAD VARSHI

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار