b_300_300_16777215_00_images_971_20180329_2_29524467_32188191.jpg

همزیستی نیوز - شاهن قره‌‌قویون، یک شهروند ترکیه به دلیل اینکه استقبال گسترده گردشگران ایرانی در ایام تعطیلات نوروز از فستیوال خرید در استان وان باعث تکمیل 100 درصدی هتل‌های شهر شد، از دو خانواده ایرانی در خانه خود در این شهر پذیرایی کرد.

قره‌‌قویون در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی با بیان اینکه به علت استقبال گردشگران ایرانی هتل های این شهر پر شده و حتی مسافران دیگر جایی برای سپری کردن شب پیدا نمی کنند، اظهار داشت که به همین دلیل از دو خانواده ایرانی در خانه خود پذیرایی کرده است و برخی از شهروندان بدون درخواست هیچ هزینه و انتظاراتی درهای خانه خود را بر روی مسافران ایرانی باز می کنند.

وی دلیل این اقدام خود را چنین توضیح داد: در فرهنگ ما مسافر مهمان خدا و مهمان ما تلقی می‌شود، بنابرین وظیفه ماست که از مسافرانی که جایی برای سپری کردن شب پیدا نمی کنند، پذیرایی کنیم. باور دارم که اگر روزی ما هم به چنین حالت در ایران دچار شود، شهروندان این کشور نیز چنین رفتار خواهند کرد.

پریسا بیات، یکی از این دو خوانواده ایرانی از شهر تبریز که مهمان خانه قره‌قویون شده است، از پذیرایی اهالی شهر وان و مهمان نوازی آن‌ها قدردانی کرد و گفت: شهر وان خیلی زیباست و اهالی آن مردم خیلی مهمان‌نواز هستند. مراکز خرید و فروش خیلی خوب در این شهر وجود دارد و ما تاکنون روزهای خوبی سپری کردیم.

پرستو افشار، شهروند دیگر ایرانی نیز با ابراز اینکه وی پیشتر نیز برای گذراندن تعطیلات خود از این شهر بازدید کرده است، بیان داشت: "توقع نداشتیم هتل های وان پور شود، بنابرین از پیش هتل رزرو نکردیم. جایی نداشتیم ولی شکر خدا اهالی این شهر خانه های خود را بر روی ما باز کردند. در این شهر خوانواده های ایرانی دیگر هم زندگی می کنند، با آن ها هم آشنا شدیم. وان شهر خیلی زیبا و اهالی آن مهمان نواز هستند. اگر چنین اتفاقی در کشورما روخ دهد حتما درهای خود را بر روی مسافران ترکیه ای باز خواهیم کرد، زیرا مردم هر دو کشور دوست و برادر هستند. ما از مردم وان سپاسگزاریم."

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار