b_300_300_16777215_00_images_9812_coro.jpg

همزیستی نیوز - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: کسانی که نسبت به بیماری کرونا بی‌تفاوت بوده‌اند باید تا الان به این رسیده باشند که کرونا جدی است و انتقال آن به‌راحتی انجام می‌گیرد و متأسفانه درصدی هم مرگ‌ومیر دارد.

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اهمیت کمپین در خانه بمانیم، اظهار کرد: تعداد بستری‌ها افزایش‌یافته است؛ مردم با رعایت بهداشت و ماندن در خانه کمک کنند که بار بستری افزایش نیابد تا بتوانیم جوابگوی نیازها باشیم.

وی با اشاره به فشار کاری کادر درمانی در این روزها، افزود: باید به ازای هر ۵ بیمار باید یک پرستار داشتیم باشیم اما با افزایش شمار افراد بستری، این تعداد به ۱۵ بیمار می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تقدیر از همراهی بیش از ۹۰ درصد مردم استان در رعایت نکات بهداشتی اعلام شده خصوصا ماندن در خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، تصریح کرد: اگر این اتفاق نمی‌افتاد، قطعاً ظرفیت‌های ما جوابگو نبود.

عارف‌نیا تأکید کرد: در این شرایط بیمارستان منشأ شدید آلودگی هستند و احتمال انتقال ویروس از بیماران بالاست لذا از نزدیکان بیماران تقاضا داریم از هرگونه حضور در بیمارستان‌ها خودداری کنند.

وی افزود: بیماری که خودش می‌تواند کارهایش را انجام دهد، همراه نداشته باشد و فقط بیماری که سالخورده یا ناتوان است، نیاز به همراه دارد. این همراه نیز همیشه باید ثابت باشد.

عارف‌نیا در ادامه بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در صف نانوایی‌ها فاصله حداقل یک متری را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: مرکز کال سنتر با شماره تلفن ۳۱۵۰ برای پاسخگویی به سؤالات هم استانی‌ها درخصوص کرونا راه‌اندازی شده است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار