b_300_300_16777215_00_images_9812_alang.jpg

همزیستی نیوز - فرماندار گرگان از حضور پرتعداد شهروندان در تفرجگاه‌ها و مناطق جنگلی این شهرستان با وجود گسترش شیوع بیماری کرونا گلایه کرد.

 محمد حمیدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جموری اسلامی اظهار داشت: با وجود تمام درخواست ها و تذکرات داده شده، روز گذشته عده زیادی از شهروندان به جنگل ناهارخوران و النگدره رفتند که این سهل انگاری در مبارزه با کرونا ممکن است عواقب تلخی به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: پس از اعلام منع حضور شهروندان در این تفرجگاه ها و جلوگیری از ورود خودروها، عده زیادی با پای پیاده راهی این مناطق شدند که این گونه رفتارها، اشتباه و تاسف انگیز است.

فرماندار گرگان افزود: مردم باید بپذیرند که مناطق تفرجگاهی می تواند موجب شیوع بیشتر کرونا شود چون رصد موارد بهداشتی در این مناطق سخت و حتی غیرممکن است.

استاندار گلستان روز پنجشنبه گفته بود که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حضور مردم روزهای پنج‌شنبه و جمعه در جنگل النگدره، ناهارخواران و دیگر تفرجگاه‌های استان گلستان ممنوع است. 

فرماندار گرگان در ادامه با قبول برخی مشکلات اقتصادی پیش آمده برای مردم به سبب همزمانی شیوع بیماری کرونا با بازار شب عید گفت: در اجرای مصوباتی مانند منع استقرار وانت بارها در مناطق حاشیه جاده ها و ورودی‌های شهر باید برخی ملاحضات اقتصادی و معیشتی مردم در نظر گرفته شود تا این محدودیت ها به خلق تنش و یا چالش جدید منجر نشود. 

 حمیدی به برخی دغدغه های بهداشتی در ادامه فعالیت برخی صنوف اشاره کرد و گفت: با وجود همراهی آرایشگران مردانه در تعطیلی و محدودیت ساعت کاری به سبب شیوع بیماری کرونا، فعالیت بدون وقفه آرایشگاه های زنانه گرگان به عنوان چالش بزرگ برای قطع زنجیره این بیماری پیش روی مردم و مسوولان قرار دارد.

فرماندار گرگان ادامه داد:‌ برخی آرایشگران زن بدون مجوز و نظارت در منازل مشغول به کار هستند و با توجه به بکارگیری انواع اقلام شیمیایی در این حرفه، فعالیت این افراد به یک دغدغه در مورد شیوع بیشتر کرونا تبدیل شده که امیدواریم زنان گرگانی با درک بهتر شرایط، از حضور در این اماکن خودداری کنند.

وی در ادامه به مراحل دفن بیماران کرونایی این شهر اشاره کرد و گفت:‌ با  تمهیدات صورت گرفته و با همکاری خانواده فوت شدگان، عملیات تدفین این اموات با نظارت کارشناسان بهداشت در آرامستان گرگان و روستاهای شهرستان در حال انجام است و برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی با حضور طلبه های داوطلب، به جای شستشوی میت عملیات تیمم بدل از غسل انجام می شود.

 فرماندار گرگان با اشاره به وجود برخی مشکلات و محدودیت ها در تامین اقلام پیشگیرانه مانند دستکش، لباس یک‌بار مصرف و ماسک برای کادر درمان، پرستاران و پزشکان بیمارستان های این شهر گفت: تاکنون تمام نیاز این افراد تامین شده و تلاش می کنیم دغدغه این قشر در تهیه اقلام بهداشتی را از بین ببریم.

 حمیدی اظهار داشت:‌ واحد تولید ماسک گرگان روزانه ۴۰ هزار قطعه ماسک تولید و روانه بازار می کند که باید مسیر توزیع آن با نظارت و دقت بیشتری رصد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان عصر دیروز جمعه اعلام کرد که تعداد تلفات ناشی از بیماری کرونا در این استان به ۱۷ نفر رسید.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تاکنون ۸۸۷ نفر مشکوک به کرونا دارای تنگی نفس سندروم شدید در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ابتلای ۱۰۴ نفر به کرونا قطعی است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار