b_300_300_16777215_00_images_982_hamzisti.jpg

همزیستی نیوز -  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: همزیستی مطلوب مذاهب و اقوام مختلف درشهرها و روستاهای استان گلستان ظرفیت ارزشمند و تاثیرگذاری برای شتاب دهی به توسعه همه جانبه این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر چهارشنبه در همایش شوراهای روستایی گلستان، وجود آداب و سنن مختلف و اقلیم های متعدد در کنار فرصت حضور برادران شیعه و سنی از قومیت های مختلف ایران در کنار هم را یک فرصت بی نظیر برای استان بیان کرد.
وی ادامه داد: بهره مندی اصولی مبتنی بر برنامه ریزی از این فرصت علاوه بر تحقق توسعه، ایجاد فضای با نشاط اجتماعی و پویایی اقشار مختلف جامعه را سبب می شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این نشست اظهار داشت: باید با اتخاذ راهکارهایی جایگاه شوراها تقویت شود.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی گفت: اصل مهم در شوراها بر مبنای خدمت استوار است، اما باید در این راه از وارد کردن مساپلی همچون منافع شخصی و خویشاوندی پرهیز شود.
امام جمعه گرگان افزود: همچنین مسایلی مانند توجه به وحدت، مشارکت و شفافیت ضروری بوده و موضوعات قومیتی و طائفه‌ای نباید بر عملکرد شوراهای اسلامی تاثیرگذار باشد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی جایگاه شوراها را در عمل به رسمیت بشناسند و در اجرای پروژه های عمرانی چشم داشتی به منابع مالی حداقلی دهیاری ها نداشته باشند.
علی نصیبی اظهارداشت: گلستان یک استان حادثه خیز بوده و شوراها و دهیاران نسبت به آگاه سازی مردم در خصوص اهمیت بیمه اماکن تجاری و مسکونی برای کاهش و جبران خسارت های حوادث اقدام کنند تا در مواقعی همچون سیل اخیر راهکار مناسبی برای جبران داشته باشیم.
به گفته وی، این موضوع تاکنون در استان مغفول مانده است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار