b_300_300_16777215_00_images_956_1.jpg

همزیستی نیوز - اولین شماره هفته نامه همزیستی با مطالب متنوع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با گستره توزیع سراسر کشور منتشر شد. در این شماره می خوانیم:

- اینچه برون در انتظار ورود به باشگاه مناطق آزاد

- اشک ها و لبخند ها

-رفتار متقابل گمرکات ایران و ترکمنستان

- مردی که ناپدید شد

- مناظره

-چینی ها بزرگترین بندر یونان را خریدند

و ده ها مقاله، یادداشت، گزارش و مطالب متنوع دیگر//

هفته نامه همزیستی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی تاج محمد کاظمی که پیشتر با گستره توزیع منطقه ای در استان های گلستان و هرمزگان منتشر می شد از این شماره با تغییر وضعیت به سراسری با شماره 592و تاریخ 30مرداد 95 در هشت صفحه در دکه های مطبوعاتی در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

برای آشنایی با این نشریه سرمقاله این شماره در پی می آید:

سرمقاله

با چاپ این شماره همزیستی  ما وارد یک مرحله جدیدی از سیر حرکتی این نشریه می شویم که از سال 1380به عنوان یک نشریه استانی کار خود را در گرگان مرکز استان گلستان آغاز کرد.

امروز  بعد از گذشت 15سال از تاسیس همزیستی و انتشار مرتب آن دراستان گلستان، قرار است این نشریه با گستره توزیع سراسری در کل کشور منتشر شود.

بدیهی است با این افزایش گستره توزیع، مخاطبان این نشریه نیز هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی با گذشته متفاوت خواهد شد و این وضعیت، رسالت، وظیفه و ماموریت همزیستی را بسیار سنگین و دشوار کرده است.

گرچه رویکرد و شعار نشریه همزیستی که مطابق با عنوانش ترویج همکاری، هم اندیشی و باهم بودن همه انسان ها فارغ از تفاوت های نژادی، قومیتی وعقیدتی آنهاست از همان ابتدا درهمه فعالیت های شکلی و محتوایی آن نمود داشته است، بطور قطع در شرایط جدید نیز با قوت ادامه خواهد یافت.

در 15سال اخیر که همزیستی در استان گلستان فعالیت داشت، همه سعی مدیریت و دست اندرکاران این نشریه معطوف این وظیفه نانوشته بود که در استان مشهور به ایران کوچک، همزیستی را به عینه در میان اقشار گوناگون قومیت ها و مذاهب این استان و همچنین احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی با عقاید و افکار متفاوت و حتی متضاد ترویج نماید.

راقم این سطور به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسئول همزیستی به رغم موانع و مشکلاتی که پیش رو مطبوعات در کشور بطور اعم و مطبوعات محلی بطور اخص وجود دارد، تاکنون تلاش کرده با رعایت معیارها و اصول حرفه ای روزنامه نگاری این نشریه را سرپا نگهدارد و علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود یعنی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، نوعی روزنامه نگاری اعتدالی را نیز در استان گلستان به عنوان یکی از سیاسی ترین استان های کشور پایه گذاری کند.

اینکه در این وانفسای فعالیت های مطبوعاتی در کشور بخصوص در استان ها  تا چه حد تلاش های همزیستی برای نیل به این اهداف به بار نشسته است، سئوالی است که پاسخش را نه مدیریت این نشریه بلکه خوانندگان وفادار این نوع نشریات بدهند که به رغم قلت جمعیت آنها، منشاء حرکات بزرگی در استان بخصوص در مقاطع انتخابات شده و می شوند.

به هرحال از این شماره نشریه همزیستی با درنظر گرفتن موارد بالا تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا موارد ذیل را نیز سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد:

  •  همانطور که ازعنوان این نشریه بر می آید، کمک به ایجاد فضای دوستی، همکاری، همدلی، همزیستی مسالمت آمیز و تحمل آراء و عقاید یکدیگر اصلی ترین و مهم ترین هدف این رسانه در جامعه متکثر مخاطبین محلی، استانی، ملی و حتی فراملی خود خواهد بود.
  • اصلی که این رسانه به آن همیشه پایبند خواهد بود، اصل اخلاق خواهد بود، به این معنی که هرگز اجازه نخواهد داد کوچک ترین خدشه ای در این نشریه به اصل بنیادین و جهان شمول اخلاق وارد شود. احترام به قانون و احترام به باورها، کرامت و حقوق همه مردم، فارغ از هرگونه تفاوت های نژادی، قومیتی و عقیدتی از جمله مصادیق این اصل خواهد بود.
  • ترویج تعصب، خشونت و جنگ درهر شکل و قالب و با هرگونه توجیه در این رسانه جایی نخواهد داشت، داشتن عقیده خاص، گرایش به یک راه و روش سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تعلق به یک نژاد، ملیت، قومیت و جنسیت و دفاع از اصالت هریک از اینها از حقوق اولیه ما انسان هاست، منوط به اینکه این حقوق را برای دیگران نیز قائل شویم و اجازه دهیم آنها نیز در شرایط مساوی با ما از حقوق خودشان دفاع کنند.
  • چرخه محتوا و فرم مطالب این نشریه بر محور درست نویسی، رعایت اصول خبرنویسی و بخصوص معتبر بودن منبع خبر خواهد چرخید، به این معنی که هرمطلبی صرفا بخاطر جذاب بودن سوژه در این نشریه  چاپ نخواهد شد مگر اینکه موارد مذکور در آن رعایت شده باشد.
  • منابع تامین مطالب این نشریه غیراز مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های معتبر و تولید تحریریه نشریه، مطالب ارسالی از سوی همه کسانی خواهد بود که همزیستی را لایق میزبانی تراوشات فکری و تخصصی خودشان دانسته و آن را در ایفای رسالتش با توجه به موارد فوق الذکر، یاری خواهند کرد. 

                                                                                                                              مدیرمسئول

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار