b_300_300_16777215_00_images_982_648.22.jpg

 

همزیستی نیوز - شماره 648هفته نامه همزیستی به تاریخ 21اردی بهشت ماه98 با مطالب متنوع منتشر شد. در این شماره می خوانیم:

«50 روز سخت و نفس گیر» این تیتر اول این شماره همزیستی است که به مصایب و پیامدهای بعد از سیل در استان گلستان و مشکلات پیدا و پنهان سیل زدگان این استان پرداخته است.

در این مطلب می خوانیم: « ابعاد گسترده خسارت ها در کنار نیازمندی به نیروی انسانی فراتر از ظرفیت استان و کمبود ماشین آلات مناسب و کافی برای امدادرسانی و پاکسازی شهرهای آسیب دیده، یکی از جدی ترین نیازها و نگرانی های گلستان در آستانه پنجاهمین روز سیل است. »

در ادامه این مطلب که توسط ایرنا منتشر شده است، آمده است: « با گرم شدن هوا و خشک شدن گل و لای پراکنده شده در شهر، گرد و غبار در این شهر به پرواز درآورده و احتمال بروز بیماری های عفونی را گسترش داده است ».

در بخشی از این مطلب می خوانیم: « از بین رفتن ناگهانی همه سرمایه های زندگی و ضرورت اسکان در چادر تا مدتی نامعلوم ممکن است برای خیلی ها از جمله گروه های آسیب پذیر چون دختران و زنان تحمل ناپذیر باشد. به گفته مدیر کل بهزیستی گلستان 1968 نفر در مناطق سیلزده گلستان دچار اختلال روانی و استرس فوق حاد ناشی از سیل شده اند .»

در ادامه این مطلب آمده است: « سیل به حدود 17 هزار خانه در مناطق شهری و روستایی گلستان خسارت زد که از این تعداد بیش از 7 هزار منزل نیازمند نوسازی است به این معنا که ساکنان آن ها باید تا زمان ساخت دوباره در کمپ های اضطراری سکونت کنند.  همه این اتفاقات باعث می شود مردم سیلزده و خسارت دیده سیل گلستان نگران روزهای آینده باشند؛ روزهای سخت و دشواری که آرام آرام از راه می رسد و با ترک کامل مناطق توسط امدادگران و نیروهای عملیاتی، فقط آن ها می مانند و خودشان! »

«نهضت زنان شاد» عنوان یادداشت این شماره همزیستی است که در قالب ستون «زن امروز» توسط همکار ستون نویس این نشریه صدیقه جاذبی نوشته و در بخشی از آن آمده است: « تعریفی که این روزها از زنان ارائه می‌شود با گذشته کاملا فرق دارد. در هر دوره‌ای زنان متناسب با شرایط، نقش‌های متفاوتی ایفا کردند. زن امروز را به هیچ عنوان نمی‌توان از شبکه‌های اجتماعی جدا دانست. به لطف پیشرفت تکنولوژی اکنون تقریبا هرفردی چه باسواد و چه کم‌سواد می تواند به انواع اطلاعات دست پیدا کند. به همین دلیل زن امروز از خیلی جهات با زنان چشم و گوش بسته دیروزی تفاوت دارد.»

در بخش دیگر این مطلب می خوانیم: «جامعه ما با این تورم روزافزون و تحریم‌ها در شرایطی قرار دارد که کم کم امکان شاد بودن را نیز از خیلی‌ها سلب می‌کند. ما الان با بسیاری از زنان خانه ‌داری سر کار داریم که بخش زیادی از وقت خود را در مدیا سپری می‌کنند. صرف نظر از اینکه این زنان آیندگان این جامعه را تربیت می‌کنند، اینها بخش مهمی از جامعه تلقی می‌شوند که می‌توانند خودشان در تغییر نگرش جامعه به زنان و نیز خود در تغییر جامعه مؤثر باشند»

در ادامه این مطلب آمده است: « زنان با شاد کردن خود و توجه به سلامتی و افزایش دانایی خود می‌توانند با تبعیض‌ها مبارزه کنند. جامعه فقط از نسل امروزی ما تشکیل نمی‌شود بلکه کشور را شاید روزی بچه‌های همین مادران شاد و قوی بسازند. ما هنوز تمام نشدیم»

همچنین در این شماره همزیستی مطالبی با عناوینی از قبیل «بانوی ایرانی، جاودان در تاریخ ریاضیات »، «تنها 5درصد پزشکان ایران پردرآمد هستند»، «آیا فرمانداران سپربلای مسئولان رده بالا شدند»، «متخلفان به مردم معرفی می شوند»، « نکاتی که سیل زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند»، «ثروتمندان 7برابر فقرا یارانه پنهان می گیرند»، «چرا صفحه کاربری ما در واتس آپ غیرفعال و بسته می شود؟ » و چندین خبر از استان گلستان و مطالب متنوع دیگر به چاپ رسیده است.

هفته نامه همزیستی  که صاحب امتیاز ومدیرمسئول آن تاج محمد  کاظمی است از سال 1380 منتشر می شود.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار