13990426000711_Test_PhotoN-220x160-1.jpg

اشاره: احمد غلامی نویسنده کتاب « بررسی تطبیقی حقوق شهروندی در نهج البلاغه و انجیل » معتقد است که منابع برای چنین مقولاتی در کشور کم است و مراکز تحقیقاتی که بتوانند منبع و اطلاعات جامع در این خصوص داشته باشند، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آثار مکتوب هنوز جایگاه خود را در بین محققان دارد، عدم فرهنگ سازی و محسوب نشدن مطالعه به عنوان یک ارزش را از مهم ترین دلایل کاهش سرانه مطالعه در جامعه می داند و می گوید:  عدم رشد، بی اطلاعی و رکود فکری از جمله تبعات کتاب نخواندن افراد یک جامعه است.

گفت و گوی همزیستی را با احمد غلامی می خوانیم:

 ■ کتاب « بررسی تطبیقی حقوق شهروندی در نهج البلاغه و انجیل » را از نظر محتوا لطفا بطور مختصر معرفی بفرمایید. این معرفی می تواند شامل مضمون، ویژگی ها و سایر موارد مورد نظر شما از محتوای این کتاب باشد.

□ بررسی محتوای دو کتاب نهج البلاغه و انجیل پیرامون حقوق شهروندی است.

انگیزه و هدف شما برای نوشتن این اثر چه بوده است؟ غیر از اهداف معنوی و فرهنگی آیا امیدی به جنبه مادی و تجاری این اثر هم داشتید؟ چرا؟ لطفا مفصل توضیح بدهید.

□ این کتاب به عنوان تز دکتری اینجانب بوده و تحقیقی است که مورد استفاده مردم می تواند باشد.

برای تولید این اثر با چه موانع و مشکلاتی، چه در زمینه نرم افزار و چه در زمینه سخت افزار مواجه بودید؟

□ متاسفانه منبع کم است و مراکز تحقیقاتی که بتوانند منبع و اطلاعات جامع داشته باشند، نیست.

 ■ استقبال از کتاب تان بعد از چاپ چگونه بوده است؟ دلایل استقبال یا عدم استقبال را در چه می بینید؟

□ هنوز در دسترس جامعه نیست و بیشتر برای رشته های تحصیلی است.

به رغم جایگاه رفیع کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و قاموس ایرانی ها، آمارهای رسمی حاکی از کاهش شدید سرانه مطالعه کتاب در جامعه ماست. دلایل این کاهش به نظر شما کدامند و پیشنهادات شما برای افزایش این سرانه چیست؟

□ عدم فرهنگ سازی و اینکه مطالعه به عنوان یک ارزش حساب نمی شود.

مهم ترین آثار مثبت کتابخوانی افراد و مهم ترین عوارض و پیامدهای منفی کتاب نخواندن آنها در یک جامعه کدامند؟ اشاره به حداقل 10 مورد از هرکدام مورد امتنان خواهد بود.

□ از مهم ترین آثار مثبت کتابخوانی رشد آگاهی و از آثار منفی آن عدم رشد، بی اطلاعی و رکود فکری است.

توسعه شگرف فناوری ارتباطات و اطلاعات و گسترش بیکران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نظر شما آیا مانع توسعه کتابخوانی در کشور شده است؟ لطفا توضیح بدهید.

□ آثار مکتوب هنوز جایگاه خود را در بین محققان دارند، اما مردم عادی بیشتر به فضای مجازی و آثار الکترونیکی می پردازند و همچنین هزینه های بسیار زیاد خرید کتاب و عدم دسترسی به آثار مکتوب، مردم سوق پیدا می کنند به فضای مجازی و اینکه همیشه در دسترس است.

جنابعالی که به مرحله رفیع تولید محتوا (نویسندگی کتاب) رسیده اید لطفا بفرمایید چگونه به نوشتن علاقه مند شدید؟ چه عوامل یا اتفاقاتی باعث شده که تصمیم گرفته اید دست به قلم ببرید؟ باعث امتنان است مراحل طی شده از زندگی تان از دوران کودکی تاکنون را که منجر به تولید اثر یا آثاری توسط شما شده به صورت توصیفی بیان نمایید.

□ از کودکی بواسطه ارتباط با روحانیون و همچنین حضور در کتابخانه - در سن 14-13 سالگی متصدی کتابخانه محل بوده ام.

به کدام نویسنده یا نویسندگان(ایرانی – خارجی) علاقه مندید و چه اثر یا آثاری از آنها را خوانده و چه نظری درباره آنها دارید؟

□ از نویسندگان ایرانی مهدی فرمانیان، ربانی گلپایگانی و حسن بنیانیان و از خارجی ها دیل کارنگی

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار