b_300_300_16777215_00_images_957_badamchi.jpg

همزیستی نیوز - نماینده مردم تهران گفت: طلاق، حاصل مشکلات بنیان‌برافکن اقتصادی و بیکاری است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بادامچی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی با تسلیت ماه محرم، گفت: به امید حل معضلات اجتماعی و تصویب قوانین تسهیل کننده در  حوزه رکود و بیکاری به کمیسیون اجتماعی آمدم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: مشکلات تصاعدی جامعه باید از طریق تولید داخلی و رونق مولد پیگیری کرد و مجلس می‌تواند برای اشتغال، برنامه ملی و موثر به تصویب برساند. متاسفانه کشور در سالیان گذشته در کمال ناباوری به دلیل ندانم‌کاری و بی‌توجهی برخی مسئولان فرصت‌های بسیاری را از دست داد. نااهلان مشکلات گسترده‌ای را پیشروی رشد و تعالی کشور قرار دادند. حجم عظیمی از اخبار رسانه‌ها و پژوهش‌های اجتماعی به داده‌های بسیار تلخ و دل‌آزار از سونامی ویرانگر فقر، گرسنگی و بیکاری حکایت دارد. وضعیت نابسامان بی‌آبی و بی‌توجهی به شهرهای کوچک و روستاها، روستاییان عزیز را بالجبار در جستجوی آینده‌ای بهتر راهی شهرها کرده است.

به گفته وی، بخشی از فقر گسترده در کلان‌شهرها، ناکامی‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، گدایی و مصائبی از این دست را از محصول مهاجرت‌های دسته جمعی روستاییان به کلان‌شهرها دانست.

بادامچی ادامه داد: در برابر آسیب‌های اجتماعی اگر سیاست فوری، ضربتی و البته درست اتخاذ نشود فاجعه انسانی، فقر و گرسنگی ایران را گرفتار بلاهای ویرانگر اجتماعی خواهد کرد. وجود 11 میلیون حاشیه‌نشین یعنی یک هشتم جمعیت کشور بحران دردناکی است. اکنون مردان و زنان بسیاری قربانی افیون اعتیاد هستند. میلیون‌ها جوان ایرانی زیر بهمن بیکاری له می‌شوند. وضعیت غیرعادی طلاق سایه شوم خود را بر خانواده ایرانی گسترده و رفته رفته به اضمحلال خانواده‌ها انجامیده است. طلاق، خروجی مشکلات بنیان‌برافکن اقتصادی و بیکاری است.

عضو کمیسیون اجتماعی خطاب به مسئولان پرسید: مردمی که پشتوانه درخشان هشت سال دفاع مقدس را در برابر نابرابری قدرت‌های جهانی دارند، آیا اینگونه باید پاسخ جانفشانی‌هایشان داده شود؟ پرندگان کره زمین هم آرام آرام از ما رمیده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فلات ایران در آستانه خشکی مطلق است، گفت: 58 درصد از تالاب‌های کشور در وضعیت خشکی قرار دارد و دریاچه ارومیه به دلیل سیاست‌گذاری غلط، در حال احتضار است. مردم و مسئولان با سرعتی زیاد در حال تبدیل ایران به بیابان هستیم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار