ban.jpg

همزیستی نیوز - دبیرکل سازمان ملل با درخواست از اعضای شورای امنیت برای انجام اقداماتی شفاف‌تر و پایان جنگ سوریه، گفت که نباید حل یک درگیری به آینده یک فرد گره بخورد.

به گزارش ایسنا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با برنامه "منطقه درگیری" دویچه وله گفت که حل یک درگیری نمی‌تواند به آینده یک مرد بستگی داشته باشد.

 این مقام همچنین در مورد شرایط انسانی وخیم در حلب سوریه سخن گفت و اظهاراتی خطاب به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه داشت.

بان کی مون در پاسخ به این سوال که آیا اسد قاتل است، مدعی شد: این حقیقت دارد چرا که به دلیل ناکامی در رهبری او، مردم بسیاری کشته شدند؛ بیش از ۳۰۰ هزار تن.

 او در ادامه سخنانش گفت که سازمان ملل متحد باید تلاش‌های بیشتری در راستای جلوگیری از درد و رنج شهروندان حلب صورت دهد.

 بان کی مون از روسیه و آمریکا خواست سیستم آتش‌بس در سوریه را از سر بگیرند تا سازمان ملل بتواند کمک‌های انسانی حیاتی را به بیش از پنج میلیون سوری که در محاصره هستند و با مشکلاتی برای این مساله دارند، برساند.

 بان کی مون گفت: البته ما باید بسیار قبل‌تر شروع می‌کردیم؛ ما باید از سربرنیتسا جلوگیری می‌کردیم؛ ما باید جلوی نسل کشی روآندا را می‌گرفتیم. در حلب هم ما نهایت تلاش خودمان را می‌کنیم. آینده یک فرد مثل اسد نباید این روند را متوقف کند.  

با این حال بان کی مون از روسیه به دلیل آغاز مجدد حملات در سوریه انتقاد نکرد و گفت: به عنوان دبیرکل، قرار نیست اینجا بگویم که چه کسی درست است و چه کسی غلط. آمریکا و روسیه به شدت تلاش می‌کنند تا وضعیت سوری‌ها را ارتقا دهند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار