b_300_300_16777215_00_images_959_free.jpg

همزیستی نیوز - معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تکلیف مناطق آزاد طبق تصمیم دولت مبنی بر تخصیص بودجه به منظور توسعه گردشگری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی موحدی رحمانی در نشست خبری نخستین همایش تجاری‌سازی خدمات گردشگری با اشاره به این‌که زنجیره خدمات گردشگری باید از انسجام برخوردار باشد، گفت: در سطح بین‌المللی و داخلی نسبت به گردشگری اقبال عمومی وجود دارد و باید به ظرفیت‌هایی که به توانمندسازی این بخش کمک می‌کند توجه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بافت‌های گردشگری ایران ICT (گردشگری الکترونیک) یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز تجاری‌سازی خدمات در این حوزه شود.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان این که جذب گردشگر می‌تواند به ورود ارز به کشور کمک کند و از خروج آن ممانعت به عمل آورد، خاطرنشان کرد: گردشگری مقوله‌ای است که باید به صورت پایدار مدنظر قرار گیرد و نقاطی از کشور که زیرساخت‌های آن برای توسعه گردشگری مهیا نیست، با ارتقاء زیرساخت‌ها موجبات سرمایه‌گذاری در این نقاط را فراهم کنیم.

رحمانی موحد با اشاره به این‌که سواحل خلیج فارس و دریای عمان و نیز شهرهای جنوبی کشور از پتانسیل‌های جهانی برای گردشگری برخوردار هستند، اظهار کرد: باید این مناطق از تسهیلات و تشویق‌های لازم از سوی دولت برخوردار شوند تا بتوانیم با توسعه گردشگری طی سال‌های آتی همراه شویم.

وی در ادامه با بیان این‌که از سال ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۴ به‌طور متوسط سالانه ۱۰ درصد رشد گردشگر داشته‌ایم، اعلام کرد: آمار رشد گردشگر از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۴ از چهار میلیون و ۷۰ هزار نفر به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر ناموفق بودن جذب گردشگر در مناطق آزاد براساس برنامه‌های در نظر گرفته شده، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی یکی از اعضای شورای عالی مناطق آزاد است و اخیرا این مناطق توسط دولت مکلف شده‌اند بخشی از بودجه‌شان را به حوزه گردشگری اختصاص دهند.

رحمانی موحد ادامه داد: این برنامه توسعه‌ای قبلا مربوط به بخش فرهنگی و اجتماعی بود که حوزه گردشگری اخیرا نیز به این برنامه اضافه شده و نگاه پایدار به حوزه گردشگری در مناطق آزاد به ویژه کیش، قشم و چابهار در دستور کار قرار گرفته است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار