b_300_300_16777215_00_images_0103_Screenshot-21.png

همزیستی نیوز - حذف ارز ترجیحی نه آنچنان که دولتی ها وعده دادند به آرامی و به تدریج بلکه یکباره انجام شد و اثرات و تبعات آن هر روز بیش از روز قبل خود را نشان می دهد و بر زندگی همه مردم تاثیر گذار است، همان وقت که دولتمردان عنوان می کردند که حذف ارز ترجیحی فقط روی هفت قلم کالای اساسی موثر است و روی قیمت کالاهای دیگر هیچ تاثیری ندارد. 

روزنامه گلشن مهر در شماره امروز خود (سه شنبه 24 خرداد 1401) در ادامه مطلب مربوط به تیتر یک خود نوشت: هیچ کس باور نکرد اگر چه خودشان هم به این گفته خود معتقد نبودند اما در هر حال شد آنچه نباید می شد تا جایی که امروز بعد از گذشت مدت کوتاهی از اجرای این طرح کالایی پیدا نمی شود که از جراحی اقتصادی دولت تاثیر نپذیرفته باشد و قیمتش ثابت مانده باشد. اجاره خانه ها سرسام آور شده بازار اجاره مسکن گویی بدون متولی است. هر مالکی هر چقدر که دلش بخواهد از مستاجر طلب و یا در صورت عدم تمکین مستاجر بینوا تهدید به تخلیه می کند. همه ی این مسایل بار روانی مضاعفی را بر مردم تحمیل کرده است که اغلب خارج از توان و تحمل است. دولت سیزدهم که تا پیش از برگزاری انتخابات وعده رفاه و آسایش  می داد و قول از بین بردن گرانی و تورم  را تا جایی پیش برد که مدعی می شدند می توانند سه روزه مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند و فساد و تباهی دولت قبل را از میان بردارند امروز بعد ازیک سال و چند ماه از روی کار آمدن، نه تنها اوضاع اقتصادی را بهتر نکرده اند بلکه مردم کمرشان زیر بار گرانی‌های سرسام‌آور خم شده است.

▫️نمایندگان مجلس انقلابی هم که مسوولیتشان قانونگذاری است و انتظار این بود که به وظایف نظارتی شان عمل کنند سکوت کرده و به تماشا نشسته اند وکنترل گرانی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را نادیده می‌گیرند. حال سوال از دولتمردان و نمایندگان مجلس این است که چرا وعده‌های داده شده تحقق نیافته است؟ چرا بر خلاف گفته ها و قول ها نتوانسته اید جلوی گرانی و تورم روزافزون کالاها را بگیرید؟ جواب سفره های خالی مردم را چه کسی باید بدهد؟
سوء تدبیر دولت و ناتوانی در تنظیم بازار و نقش برجسته ی دلال‌ها همه و همه نشان از این دارد که دولت هیچ برنامه مشخصی برای مبارزه با گرانی ها ندارد و هر چه می کند براساس آزمون و خطاست.

▫️مسوولان می‌گویند اجازه افزایش قیمت‌ها را نخواهند داد، اما تجربه خلاف این را ثابت کرده است. نظارت‌ روی قیمت‌ها بسیارناکافی و ضعیف است و هرکس هر طور که می‌خواهد قیمت می‌گذارد. گرانی‌های کمرشکن، بیکاری، تورم  افسارگسیخته و نبود یا ضعف شدید نظارت، مردم را از عملکرد و توانایی دولت ناامید کرده است. بیش از این مردم را در تنگنا قرار ندهید اگر دولت سیزدهم با این تیم اقتصادی توان اداره و کنترل کشور را ندارد بهتر این است که هر چه زودتر افراد کاربلد، متخصص و با تجربه را جایگزین کند چرا که مردم را دیگر وعده ها راضی نمی کند چون به تیم اقتصادی دولت اعتمادی ندارند.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار