b_300_300_16777215_00_images_9910_a.p.q1.jpg

  همزیستی نیوز - اولین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم در سال تحصیلی 1399-1400 به ریاست حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور ائمه جمعه اهل تشیع و اهل تسنن قشم، مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، روسای آموزش و پرورش شهرستان قشم و بخش شهاب و جمعی از مدیران سازمان و شهرستانی روز چهارشنبه در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان با تقدیر از فعالیت های دست اندرکاران آموزش و پرورش در حوزه های استانی، شهرستانی و سازمان در جهت افزایش برخی از شاخص های مرتبط در جزیره قشم نسبت به گزارش محروم بودن تعدادی از بچه های مردم این جزیره از تحصیل در این نشست واکنش نشان داد و گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که در این جزیره افرادی باشند که بخاطر عدم استطاعت مالی خانواده شان یا نبود امکانات حمل و نقل و نظایر اینها از تحصیل محروم باشند.
وی با اتمام حجت با همه مدیران مرتبط با آموزش و پرورش در سازمان و شهرستان درخصوص اتمام ساخت مدارس نیمه تمام و تامین نیازهای اولیه دانش آموزان درسطح جزیره افزود: در نشست فوق العاده این شورا در ماه آینده، همه نیازهایی که سازمان منطقه آزاد قشم قرار است درخصوص آموزش و پرورش جزیره قشم  تامین کند، مشخص شود تا من دستور تامین منابع آنها را صادر کنم.
براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت های انجام شده درحوزه آموزش و پرورش جزیره قشم بخصوص قبولی تعدادی از دانش آموزان قشمی در دانشگاه های معتبر دولتی کشور آن را نتیجه اهتمام مدیران، معلمان و همه فرهنگیان در آموزش و پرورش جزیره، پشتیبانی شایسته سازمان منطقه آزاد قشم، حضور و کمک خیرین مدرسه ساز و رشد استعدادهای نهفته نوجوانان و جوانان قشمی بخاطر فراهم شدن زمینه های مساعد آموزشی در جزیره خواند.
شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم هم در این نشست با ارائه تحلیلی از تاثیرشیوع کرونا بر روند و کیفیت آموزش درجامعه،  ضمن استقبال از ورود آموزش و پرورش به درون خانه ها از طریق فضای مجازی، نسبت به آسیب های ناشی از این ورود هشدار داد و خواستار مراقبت هرچه بیشتر والدین، معلمان ومسئولان آموزش و پرورش از دانش آموزان در قبال مخاطرات ناشی از حضور غیرآموزشی آنها در فضای مجازی شد.
سید فخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان نیز دراین نشست ضمن تشکر از همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، مردم و مسئولان جزیره قشم با این اداره کل درخصوص کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی و رفع محرومیت های آموزشی درجزیره یکی از شاخص های مهم را در فعالیت های آموزش و پرورش سرانه آموزشی اعلام کرد و گفت: سرانه آموزشی استاندارد 8.3 مترمربع است که میانگین این سرانه در کشور، استان هرمزگان و جزیره قشم به ترتیب 5.2، 5.55 و 4 مترمربع است.  
وی مدارس غیراستاندارد، تخریبی و نیازمند به نوسازی یا بازسازی و همچنین افزایش جمعیت دانش آموزی را از چالش های فضای آموزشی در جزیره قشم خواند و افزود: تعداد مدارس غیراستاندارد جزیره قشم 25 مدرسه شامل 282 کلاس درس است، ولی در عین حال 13پروژه شاخص مدرسه سازی  شامل 81کلاس درس و در مجموع 20پروژه مدرسه سازی  با 102 کلاس درس به رغم همه مشکلات در قشم در دست اجراست که شاخص ترین این پروژه ها ساخت دبیرستان شبانه روزی سردار سلیمانی است که در 13 دیماه جاری به بهره برداری می رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با تشریح اعتبارت دولتی و مشارکت های بخش خصوصی  درخصوص مدرسه سازی در جزیره قشم خواستارمعاف شدن خیرین مدرسه ساز از پرداخت هزینه انشعابات آب و برق شد و تاکید کرد که کیفیت بخشی و ایجاد عدالت در ساخت فضای آموزشی در جزیره  بدون همکاری و هم افزایی همه طرف های درگیردر پروژه های نیمه تمام به دست نخواهد آمد.
بهرام پوراشرف مدیرآموزش و پرورش شهرستان قشم هم در این نشست ضمن تشکر از حمایت ها ی سازمان منطقه آزاد قشم بخصوص حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان از آموزش و پرورش قشم با ارائه گزارشی آماری از عملکرد این مدیریت گفت: در 224 باب مدرسه دولتی و غیردولتی قشم با یک هزار و366 نفر نیروی انسانی شامل معلم، مدیر، معاون و کادر آموزشی و خدماتی و همچنین نیروهای ستادی، بالغ بر 28هزار و 12 نفر دانش آموز درحال تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه 56درصد نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان قشم را زنان تشکیل می دهند و 53.5درصد مدارس این شهرستان نیز در مناطق شهری قرار دارند از رشد جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجرت پذیری، ثبت نام اتباع بیگانه، رشد جمعیت و افزایش رشته های تحصیلی و کاهش 30درصدی ثبت نام در مقطع پیش دبستانی به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.
پوراشرف همچنین با تاکید بر رشد موفقیت های دانش آموزان قشمی در کسب رتبه های استانی و کشوری تعداد قبولی های کنکور امسال قشم را 114نفر اعلام کرد و درخصوص اقدامات صورت گرفته برای نوسازی مدارس قشم یادآور شد: در چند سال اخیر افزون بر 219کلاس درس و چهارسالن چند منظوره در دست ساخت بوده که 75 کلاس را اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، 23 کلاس را سازمان منطقه آزاد قشم، 76کلاس را خیرین مدرسه ساز و 46 کلاس را خیرین با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان می سازند که از این تعداد 145کلاس از جمله کل 23 کلاس از سوی سازمان منطقه آزاد قشم ساخته و تکمیل شده است.   
سید مسلم دریانورد رییس اداره آموزش و پرورش بخش شهاب قشم نیز در این نشست تعداد دانش آموزان تحت پوشش این اداره را 10هزار و 787نفر شاغل به تحصیل در 456کلاس واقع در 99مدرسه در بخش های شهاب، حرا و دو روستای بخش مرکزی قشم اعلام کرد. 
وی تعداد همکاران فرهنگی خود را در این بخش ها افزون بر 814نفر و تعداد پروژه های فعال را هم بالغ بر 18پروژه اعلام کرد و گفت: دراین بخش ها هیچ مدرسه و روستای فاقد اینترنت نداریم و بحث ما صرفا دانش آموزان فاقد گوشی تلفن همراه مناسب است.
براساس این گزارش دکتر حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین آمار مربوط به شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید 19 در جزیره قشم با اشاره به افزون بر 845مورد بازدید صورت گرفته از سوی این شبکه از مدارس جزیره، رعایت پروتکل ها را در این مدارس بسیار خوب اعلام کرد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار