b_300_300_16777215_00_images_995_childrencrona.jpg

همزیستی نیوز - دو مشکل بزرگ وجود دارد، تابستان است و کودکان طاقت ماندن بیش از حد در خانه را ندارد، کرونا در شدیدترین مرحله از همه‌گیری قرار دارد. با این مشکلات چه کنیم؟

زمین‌های بازی چقدر خطرناک هستند؟

کودکان در فصل گرم سال، عاشق بازی در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و مجموعه‌های بازی هستند، اما همه‌گیری ویروس کرونا شرایط را بسیار سخت و استرس‌زا کرده است. هاروی کارپ، پزشک متخصص اطفال توضیح می‌دهد که دو روش عمده انتشار کووید ۱۹ در جوامع از طریق قطرات یا ذرات تنفسی موجود در هوا و از راه تماس با سطوح آلوده است. از آنجا که نور خورشید و رطوبت در خنثی کردن ذرات ویروسی SARS-CoV-۲ نقشی مهم ایفا می‌کند، ویروس در فضاهای بیرونی شکننده‌تر است، دکتر کارپ می‌گوید: زمین‌های بازی سرپوشیده به مراتب بدتر از زمین‌های بازی در فضای باز  هستند.

فضاهای شلوغ بازی خطرناکند

اگر زمین بازی یا پارک شلوغ باشد، احتمال زیادی وجود دارد که کودک شما مجبور شود فضاهای محدود مانند پله‌های بازی را با کودکان دیگر به اشتراک بگذارد. هرچه فرزندان در یک زمین بازی بیشتر باشند، احتمال اینکه آنها ذرات آلوده در هوا را نفس بکشند، بیشتر است. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها از والدین و فرزندان درخواست می‌کنند در محیط تفریحی عمومی، حتی در زمان بازی، حتما ماسک بپوشند.

اسباب بازی‌های مشترک آلودگی دارند

زمین بازی از پلاستیک، فولاد یا سایر سطوح غیر متخلخل ساخته شده‌اند. تحقیقات جدید منتشر شده در مجله لنسرت نشان می‌دهد که ذرات ویروسی می‌توانند روی شیشه، چوب، کاغذ، پلاستیک و استیل ضد زنگ زندگی کنند و بیش از ۲۴ ساعت (در بعضی موارد تا یک هفته) باقی بمانند. اگرچه این تحقیق در یک آزمایشگاه انجام شده است و ممکن است ذرات ویروسی در فضاهای باز، اقبال کمتری برای ماندگاری داشته باشند، اما دکتر کارپ می‌گوید این احتمال وجود دارد که ذرات ویروس عفونی در تمام سطحی که کودکان شما در طول زمان بازی، آن را لمس می‌کنند، زندگی کند. به خصوص که باید در نظر داشته باشید وسایلی مانند طناب‌های چوبی یا ماسه شبیه سطوح سخت قابل ضد عفونی کردن نیستند، چیزی که باید نسبت به آن هوشیارتر باشید.

توپ‌ها، عروسک‌ها و تجهیزات ورزشی نیز وسایلی جذاب برای کودکان هستند و بسیاری از آنها تمایل دارند از این وسایل در جریان بازی استفاده کنند. اغلب این اسباب‌بازی‌ها سطوحی ایده آل برای زندگی ویروس‌ها به مدت طولانی هستند، خطر آنها را جدی بگیرید.

وقتی والدین منبع خطر می‌شوند

داده‌ها و تحقیقات موجود نشان می‌دهد که بزرگسالان در این مرحله بسیار بیشتر از کودکان در معرض کووید ۱۹ هستند. به این معنی که ممکن است والدین تهدید بزرگتری برای ایمنی بچه‌ها در زمین‌های بازی باشند تا بچه‌های دیگر.

آیا کودکان باید در زمین بازی ماسک بپوشد؟

پاسخ کوتاه است بله، کودک شما باید تحمل کند و ماسک خود را بپوشد. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌، کودکان زیر ۲ سال نباید ماسک بپوشند، اما این به این دلیل نیست که انجام این کار برای آنها مضر است، بلکه بیشتر به این دلیل است که کودکان کوچک به طور کلی با پوشیدن ماسک مشکل دارند. دکتر کارپ توضیح می‌دهد: برای یک کودک ۲ ساله بسیار سخت‌تر است که بتواند ماسک بزند و آن را مدیریت کند، به خصوص در زمین بازی. البته این مشکل برای بچه‌ها در هر سنی صادق است، اینکه جسمی به طور مداوم صورت آنها را لمس کند، آنها را اذیت می‌کند. والدین باید درک کنند که مقاومت کودکان برای امتناع از نپوشیدن ماسک، ممکن است کاملا غیرارادی باشد.

با کودکی که ماسک نمی‌پوشد، چه کنیم؟

امیلی ادلیون، دکترای روانشناسی بالینی می‌گوید: به طور حتم زمانی پیش خواهد آمد که وقتی شما کودک خود را به فضای بازی می‌برید، او از پوشیدن ماسک امتناع کند یا در جریان بازی ماسک بیفتد و آلوده شود. ادلیون تاکید دارد که حتی زمانی که کودک شما قوانین را نادیده می‌گیرد باید صبور باشید و با آرام مشکل را حل کنید. او توصیه می‌کند که در راستای صورت کودک قرار بگیرید تا ارتباط چشمی بین شما برقرار شود، از او با آرامش بخواهید که ماسک را دوباره بپوشاید یا زمین بازی را ترک کند. در نظر داشته باشید که پاسخ عاطفی ما، واکنش عاطفی آنها را به همراه دارد که در این صورت رسیدن به شرایط مطلوب چندان راحت نیست. اگر تصور می‌کنید که در کنترل اضطراب خود در محیط بازی، ضعیف هستید، پیش از دادن قول رفتن به فضای بازی به کودک، در مورد آن خوب فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

منبع: good house keeping

نقل از ایرنا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار