b_300_300_16777215_00_images_955_kia.jpg

همزیستی نیوز - کیانوش رستمی در پایان حرکت یک‌ضرب دسته ۸۵ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در جایگاه اول قرار گرفت.
 
به گزارش وبسایت نود، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هفتم این بازی‌ها کیانوش رستمی نخستین نماینده کاروان ۵ نفره وزنه‌برداری کشورمان از ساعت ۲:۳۰ بامداد شنبه روی تخته رفت و با ۱۰ وزنه‌بردار از کشورهای چین، قزاقستان، فرانسه، قطر، بلاروس (۲ نفر)، کوبا، اوکراین، ارمنستان و رومانی به رقابت پرداخت.

کیانوش رستمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی شد تا اولی‌اش در این حرکت مسجل شود. وی برای حرکت سوم وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه نشد تا با همان وزنه ۱۷۹ کیلوگرم به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

تائو تیان از چین با مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد و آلکساندر پیلیشنکو از اوکراین نیز با ثبت وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی سوم شد. وزنه بردار قزاقستان هم ۱۷۵ کیلوگرم را مهار کرد که به دلیل وزن بیشتر در رده چهارم قرار گرفت.

b_600_600_16777215_00_http___90tv.ir_filemanager_uploads_95_mordad_23_85k.jpg

کیانوش رستمی در حرکت دو ضرب با ارائه یک نمایش فوق‌العاده وزنه ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. نماینده ایران با این وزنه رکورد جهان و المپیک را در دو ضرب و مجموع (۳۹۶ کیلوگرم) شکست. 

در این وزن نماینده چین و اوکراین مدال‌های نقره و برنز را تصاحب کردند.

کیانوش رستمی: با مربی‌گری خودم قهرمان المپیک شدم

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ریو گفت: من خیلی سختی کشیدم و خدا را شکر که توانستم مدال المپیک بگیرم.

به گزارش سایت نود، کیانوش رستمی پس از کسب عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک ریو بیان کرد: من در بدترین شرایط و تنها تمرین کردم. خیلی سختی کشیدم. خدا را شکر مدال طلا گرفتم و نگذاشتم خون شهیدان پایمال شود. ایرانی‌ها باید همیشه نشان دهند که می‌توانند موفق شوند.

او ادامه داد: از علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری تشکر می‌کنم که از من حمایت کرد.

رستمی همچنین گفت: مدالم را به شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنم و خوشحالم که توانستم به تنهایی و با مربی‌گری خودم رکورد دنیا و المپیک را تغییر دهم و به مدال طلا برسم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار