b_300_300_16777215_00_images_954_GBP-Brexit.jpg -

همزیستی نیوز - رویترز به نقل از بی‌بی‌سی خبر داد نزدیک به 52 درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی دیروز به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بی بی سی از پیروز شدن طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.

بنابر اعلام این شبکه، نزدیک به 52 درصد از شرکت کنندگان در همه‌پرسی دیروز به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند.

با شمارش آرای 171 منطقه از مجموع 382 منطقه شرکت‌کننده در همه‌پرسی انگلیس مشخص شد 48.7 درصد به ماندن در اتحادیه اروپا و 51.3 درصد به خروج از این اتحادیه رای داده اند.

تلویزیون العالم همچنین در خبری فوری از کاهش ارزش پوند انگلیس به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا طی 31 سال گذشته خبر داد. علت این کاهش محسوس ارزش پوند، اعلام نتایج اولیه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. این نتایج احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تقویت کرده است.

در شهر نیوکاسل که تصور می‌شد با اکثریت چشمگیری به ماندن در اتحادیه اروپا رای بدهد، موافقان با اکثریتی کمتر از ۲ درصد پیروز شده اند.

در شهر ساندرلند، یکی از اولین حوزه‌های انتخابیه که نتیجه‌اش اعلام شد، طرفداران خروج از اتحادیه اروپا با اکثریت چشمگیر ۶۱ درصد به ۳۸ درصد پیروز شدند.

با اینکه هنوز نتایج بسیاری از حوزه‌های انتخابیه اعلام نشده و نتیجه نهایی روشن نیست، ارزش پوند افت کرده است.

پوند، که ارزش آن تا ۱.۵ دلار بالا رفته بود پس از اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی با افتی محسوس به ۱.۴۳ دلار کاهش پیدا کرد.

کمال احمد، سردبیر اقتصادی بی‌بی‌سی، می‌گوید چنین افت ارزشی از زمان بحران اقتصادی ۲۰۰۸ به سختی دیده شده است.

در روزهای اخیر رفتار بازارهای جهانی به ترتیبی بود که به نظر می‌رسید سرمایه‌گذاران احتمال باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را بیشتر از خروج آن می‌دانند.

منبع: تابناک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار