b_300_300_16777215_00_images_icon_9612_amar.jpg

همزیستی نیوز: گرگان – ایرنا – درحالی که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اعلام کرد درتعطیلات نوروز سال جاری افزون بر شش میلیون مسافر از جاذبه های تاریخی استان دیدن کردند، استاندار؛ این آمار را نیازمند بازنگری و دقت بیشتر در روش های گردآوری دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در جلسه روز یکشنبه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به افزایش تعداد مسافران استان در نوروز 96 اشاره کرد و گفت: این آمار از 2 میلیون و 450هزار مسافر در نوروز 95 به 6 میلیون و 100 هزار نفر در نوروز امسال رسید.
این درحالی بود که استاندار گلستان این افزایش 3 برابری را نیازمند بررسی بیشتر و توجه به روش های گردآوری آمار دانست و گفت: این میزان افزایش در فاصله یکسال ، دور از ذهن بوده و باور وقوع آن دشوار است.
سیدمناف هاشمی اظهار کرد: یکی از بهترین روش ها برای برنامه ریزی های آینده؛ تکیه بر آمارهای درست و صحیح است و بر همین اساس باید از روش های موثر برای جمع آوری داده ها و آمارها بهره ببریم.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان با تاکید بر گردآوری صحیح آمار گردشگران، ایجاد زیرساخت های ضروری برای این بخش را ضروری دانست و گفت: یکی از برنامه هایی که باید در دستور کار فعالان قرار گیرد، افزایش زمان ماندگاری مسافران در استان است.
هاشمی اظهار کرد: گردشگری منبع اصلی درآمد بسیاری از کشورها است ،اما هنوز این بخش مهم که دارای ظرفیت های فراوانی بوده به جایگاه موثر و ثابتی در کشور و استان نرسیده است.
وی بیان کرد: گلستان از جمله استانهای مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی است که باید با اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه ، مسافران را به ماندگاری بیشتر در استان و معرفی جاذبه های آن به دیگران ترغیب کرد.
استاندار گلستان افزود: ایجاد بازارچه های نوروزی و نوروزگاه ها، یکی از فرصت های مهم برای معرفی صنایع دستی اقوام گلستانی است تا از این راه زمینه برای فروش این تولیدات و جذب گردشگر بیشتر فراهم شود.
هاشمی همچنین با گلایه از برخی نابسامانی ها در تعطیلات نوروز مانند افزایش چند برابری دستمزد تعمیرگاه ها ، بر ضرورت توجه و نظارت بیشتر برای جلوگیری از تکرار آن در استان تاکید کرد.
وی از آمار 44 درصدی فوت مصدومان حوادث رانندگی در مراکز درمانی استان نیز انتقاد کرد و گفت: افزایش تجهیزات ضروری و اورژانسی و به کار گیری پزشکان متخصص، راهکارهای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در استان است.
به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین به ظرفیت بالای استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: آثار تاریخی و طبیعی متعدد و کمتر شناخته شده، جاذبه های دارای قابلیت برای کشاندن پای گردشگران به گلستان است.
ابراهیم کریمی اظهارکرد: تبلیغات کم و ضعف در معرفی ظرفیت ها موجب شده، سهم گلستان از درآمدهای مرتبط با حوزه گردشگری کمتر از حد انتظار و پایین تر از توانمندی های موجود باشد.
وی گفت: با این وجود، تعداد بازدید کنندگان آثار تاریخی گلستان از 523 هزار نفر در نوروز پارسال به یک میلیون و 30 هزار نفر در نوروز سال 96 رسید.
کریمی؛ همجواری گلستان با ترکمنستان را نیز یکی از ظرفیت های گردشگری استان دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای زمینه سازی ورود مسافرانی از کشورهای شمالی به درستی بهره ببریم.
وی به آمار گردشگران خارجی ورودی به استان اشاره کرد و افزود: نوروز سال 95 یکهزار و 688 خارجی به تماشای جاذبه های تاریخی گلستان آمدند ،اما این تعداد در نوروز امسال با رشد 44 درصدی به 2 هزار و 774 نفر رسیده بود.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
این استان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است، گلستان بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد واقع است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار