b_300_300_16777215_00_images_icon_9612_gostaresh.jpg

همزیستی نیوز: رییس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: یکی از مشکلات کانون وکلای کشور، گسترش غیرمنطقی و غیراستاندارد دانشکده های حقوق است.

به گزارش ایرنا غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در نشستی خبری اظهارکرد: این گسترش بی حد و حصر؛ بنیان علم حقوق را تضعیف کرده و بدون در نظر گرفتن ظرفیت حوزه وکالت کشور ،باعث ورود تعداد زیادی دانش آموختگان این رشته به جامعه شده است.
رییس کانون وکلای دادگستری گلستان اضافه کرد: ازسوی دیگر برخی تصور می کنند، تمامی فارغ التحصیلان دانشکده های حقوق باید وکیل دادگستری شوند که این امکان و ظرفیت در جامعه وجود ندارد و باعث مشکلات بسیار در این حوزه می شود.
سلیمانی؛ کانون وکلا با توجه به توانمندی علمی و تجربی، بهترین مرجع مشاوره برای نمایندگان مجلس بیان کرد و افزود که پذیرش و تصویب هر طرحی خارج از آن آسیب زا خواهد بود.
به گفته وی؛ پذیرش طرح هایی با هدف ایجاد اشتغال در این حوزه نیز تاثیر گذار نبوده زیرا این حوزه ظرفیت آن را نداشته و اشتغال موجود را نیز به خطر می اندازد.
وی اضافه کرد: تبدیل فارغ التحصیل بیکار به وکیل بیکار؛ آسیب های اجتماعی بیشتری به دنبال خواهد داشت.
سلیمانی با بیان اینکه استقلال کانون وکلا از سه جهت دارای اهمیت بوده ، گفت: استقلال این حوزه در دفاع از حقوق شهروندان تاثیر بسزائی داشته، موجب فعالیت وکلای مقتدر و با شهامت شده و در تقویت سیستم قضایی موثر خواهد بود.
در استان گلستان 500 وکیل پایه یک دادگستری دارای پروانه فعالیت و اشتغال هستند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار