به گزارش افکارنیوز، محمدرضا قربانی ظهر روز شنبه در مراسم کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی مرزبانی با حضور فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: در آذر ماه سال 1393 این خط ریلی با حضور رئیس جمهورهای 3 کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان افتتاح شد اما در زمینه زیرساخت‌ها مشکلات زیادی داشتیم.

وی افزود: در سال گذشته 100 هزار تن واردات، صادرات و ترانزیت از این مرز داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 تصریح کرد: در این خط مشکلات تناژ محوری در مسیر 35 کیلومتری داشتیم که با اعتبار 107 میلیارد تومان در حال رفع این مشکلات هستیم و با احداث این تناژ محوری، میزان بار فشاری 22.5 تن افزایش می‌یابد و همچنین سبب افزایش ظرفیت عبوری می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت‌ها در این مدت این بوده که قطارهای مسافربری درجه 2 و 3 تهران به درجه یک ارتقاء یافته است.

قربانی گفت: باتوجه به اینکه قطار مسافربری گرگان به اینچه‌برون با مشکل روبرو بود و استقبال خوبی از آن نشد، با شرکت آسمان تقاهم نامه ای امضاء شده و امیدواریم از 25 مهرماه دوباره این مسیر ریلی برقرار شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق2 افزود: این خط ریلی 2 بار در هفته در مسیر گرگان به اینچه‌برون حرکت می‌کند و در صورت استقبال تعداد آن افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: 2.5 میلیارد تومان اعتبار نیز برای بازسازی کارخانه واگن‌سازی بندرترکمن اختصاص یافته و اگر مشکلی در واگن‌ها ایجاد شود در همین استان مشکلات برطرف می‌شود.

قربانی افزود: در 6 ماه نخست امسال 120 هزار تن بار از خط ریلی اینچه برون استان گلستان ترانزیت شد و یکی از مشکلات ما در این مسیر عدم وجود خط عریض 100 متری بود که باید تقاطع لوزی احداث می‌شد که یک میلیارد تومان اعتبار برای این امر درنظر گرفته شده و در 8 ماه آینده این تقاطع نصب می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق2 تصریح کرد: با احداث این تقاطع، بارگیری واردات و صادرات انجام می‌شود و صادرات ما تا 200 هزار تن افزایش می‌یابد.