kar.jpg

همزیستی نیوز - - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت: در 6 ماه نخست امسال یک‎هزار و 36 نفر از متقاضیان جویای کار در چهار کاریابی شهرستان گرگان ثبت‎نام کردند که از این تعداد 594نفر یعنی افزون بر 57درصد آنها دارای تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، موسی بی‎باک در دومین جلسه ستاد اشتغال سال جاری  شهرستان گرگان ضمن تسلیت سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: از تعداد یک‎هزار و 36 متقاضی جویای کار در شهرستان گرگان، 332 نفر دارای مدرک دیپلم، 110 نفر فوق‎دیپلم، 465 لیسانس و 129 نفر دارای مدرک فوق‎لیسانس هستند.

وی تصریح کرد: 717 متقاضی جویای کار دارای مهارت و 584 نفر از این افراد فاقد مهارت هستند بیشترین تراکم جویندگان کار در مقطع تحصیلی لیسانس بوده و شرایط سنی اکثر متقاضیان کار بین 25 تا 34 سال است.

* اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‎های اجرایی بر اساس سامانه رصد ارزیابی می‎شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان افزود: بیشترین نرخ بیکاری در رشته‎های محیط زیست و علوم کامپیوتر است کمترین نرخ بیکاری نیز در رشته بهداشت است.

بی‎باک با اشاره به اینکه خروجی اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‎های اجرایی بر اساس سامانه رصد ارزیابی می‎شود از روسا و کارشناسان دستگاه‎های اجرایی خواست تا نسبت به این موضوع اهمیت بیشتری قائل شوند و اشتغال واقعی را در سامانه ثبت کنند، چراکه آمار غیرواقعی ما را به سمت پیشرفت هدایت نمی‎کند.

وی به وضعیت ثبت ایجاد اشتغال دستگاه‎های اجرایی در سامانه رصد اشاره و تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی گرگان 165 فرصت شغلی در سال جاری ایجاد کرد، فنی و حرفه‎ای 24 فرصت شغلی، جهاد کشاورزی 11 فرصت شغلی و میراث فرهنگی نیز هشت فرصت شغلی ایجاد کرد.

* 230 فرصت شغلی در سامانه رصد شهرستان گرگان ثبت شده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان از ایجاد 22 فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: از صندوق کارآفرینی امید با توجه به حوزه فعالیت گسترده‎ای که دارند انتظار بیشتری در ایجاد اشتغال و ثبت آن در سامانه رصد می‎رود.

بی‎باک با اشاره به اینکه 230 فرصت شغلی در سامانه رصد شهرستان گرگان ثبت شده است، افزود: آماری که در سامانه ثبت شده بر اساس اطلاعات سامانه رصد است، دستگاه‎های اجرایی در صورت اشتغالزایی ایجاد شده نسبت به ثبت آن در سامانه رصد اهتمام داشته باشند.

وی در خصوص اجرای طرح کارورزی برای اشتغال متقاضیان جویای کار گفت: دوره کارورزی مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نمی‎شود، فرصت خوبی برای واحدهای پذیرنده مهیا شده تا نسبت به ثبت نام افراد اقدام کنند، مدت زمان طرح بین 6 تا 11 ماه است که 400 هزار تومان به کارجو، طی انجام کار پرداخت می‎شود که 50 درصد این حقوق از سوی اداره کار و 50 درصد آن از سوی واحد پذیرنده ارائه می‎شود.

* بازارچه محلی یکی از نیازهای شهرستان گرگان است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان از برگزاری دو کارگاه آموزشی خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه‎های آموزشی برای کمک به واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی بوده است.

بی‎باک بیان کرد: تاکنون 12 واحد پذیرنده موفق شدند از تسهیلات طرح استفاده کنند و 22 کارورز جذب کردند و تعدادی پرونده نیز در دست اقدام است.

 وی با اشاره به اینکه بازارچه محلی یکی از نیازهای شهرستان گرگان است، گفت: کسانی که در مشاغل خانگی و خوداشتغالی مبادرت به تولید محصول می‎کنند باید در جایی محصولات خود را عرضه کنند که شهرداری در این زمینه نقش مهمی دارد.

* پرداخت 45 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی/ ایجاد 596 اشتغال با تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان در خصوص کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: تاکنون 45 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای متقاضی شهرستان گرگان پرداخت شده است که این تسهیلات 596 اشتغال را ایجاد می‎کند.

بی‎باک گفت: اشتغالی که با ارائه تسهیلات کارگروه مذکور ایجاد می‎شود باید در سامانه رصد ثبت تا آمار اشتغال را افزایش دهد، مکاتبه‎ای با دستگاه‎های مرتبط با طرح کارورزی انجام شد تا عملکردشان را در این حوزه ارائه دهند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 مهی 1395-11-06 15:35
مسئولین ی توجهی داشته باشن خواهشن ک قشرمتوسط جامعه با این بیکاری چطوری باید روزگارشونوسپری کنن.
تو گرگان اصلاااااااا کارنیییس.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار