b_300_300_16777215_00_images_957_noormofidi.mjtaba.jpg

همزیستی نیوز - یک مدرس حوزه علمیه قم گفت: هر مجلسی که صدای کینه توزی و دشمنی از آن به گوش برسد شیطانی است هر چند به نام امام حسین (ع) برگزار شود؛ با استناد به قرآن و سیره اهل بیت (ع)با قاطعیت می گویم آنان که با سخنان خود محبت و مودت بین مردم را تضعیف می کنند و بذر کینه توزی و دشمنی در دل ها می کارند در مسیر شیطان گام برمی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبر ی جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی نورمفیدی در شب های دهه محرم در سلسله سخنرانی هایش تحت عنوان اصول اخلاقی اجتماعی اهل بیت (ع)با اشاره به این که محبت و مودت یکی از مهمترین این اصول است در جمع پرشور عزاداران حسینی در گرگان اظهار داشت:خداوند خود دوستدار خلق بوده و بر محبت قلبی و اثر عملی آن در رفتار بندگان خویش تاکید کرده است.
وی افزود: در حدیث قدسی آمده اگر بنده ای که به من پشت می کند بداند تا چه اندازه به او اشتیاق دارم او از شوق خواهد مرد.
وی با اشاره معنای محبت و مودت گفت: مودت فراتر از محبت است و به معنای اثر عملی دوست داشتن در رفتار می باشد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه " فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللهِ لِنتَ لَهُم" اظهار داشت: به برکت رحمت الهی قلب پیامبر (ص) با خلق خدا پر مهر شد و با این روش قلوب بسیاری را متحول کرد.
سید مجتبی نورمفیدی افزود: اگر خداوند خود منبع محبت و مودت است و رسول او مظهر و جلوه این کمال خداوندی است و اگر خود خداوند می فرماید:" الخَلقُ عِیالی، فأحَبُّهُم إلَیَّ ألْطَفُهُم بهِم، و أسْعاهُم فی حَوائجِهِم"و محبوبترین خلق نزد خودش را مهربانترین آنان به دیگران می داند، دیگر وظیفه و تکلیف ما روشن است.
وی در ادامه گفت :این راه که از مهم ترین راههای قرب به خداست و در مقابل کینه و عداوت که منشاء بسیاری از امراض قلبی اوست و دل را آلوده می کند موجب دور شدن انسان از بساط قرب الهی است.
استاد حوزه علمیه آنگاه با اشاره به فرق کینه و عداوت افزود: وقتی درقرآن کینه وعداوت را مطلوب شیطان می داند و خداوند آن را به عنوان عذاب برای یهود ونصارای پیمان شکن قرار می دهد ،معلوم می شود که کینه توزی و دشمنی بین مردم تا چه اندازه نزد خداوند مبغوض است.
سید مجتبی نورمفیدی افزود :بی اطلاعی از معارف دینی و غرض ورزی ها موجب شده برخی به این اخلاق رذیله دامن بزنند و به گمان خود و به خیال دفاع از انقلاب و آرمان های والای آن بذر کینه و دشمنی در دل های مردم بکارند.
این استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: اگر کسی به هردلیل و بهانه ای با سخنانش به جای نزدیک کردن دل ها موجب دور شدن آن ها از یکدیگر شود طبق آیات و روایات به شیطان کمک کرده است.
او اظهار داشت: هر مجلسی که صدای کینه توزی و دشمنی از آن به گوش برسد شیطانی است هر چند به نام امام حسین (ع) برگزار شود.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار