b_300_300_16777215_00_images_986_shaygan.jpeg

همزیستی نیوز - سومین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شهرستان قشم با عنوان " شايگان قشم" با حضور عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران این سازمان و مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، فعالیت خود را آغاز کرد.

ارائه خدمات روانشناختی فردی و گروهی در حوزه های مربوط به زوجین و کودکان، درمان مشکلات هیجانی و همچنین ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، انجام انواع آزمون های روانشناختی و برگزاری کارگاه های روانشناسی با هدف کاهش آسیب های روانی و اجتماعی شهرستان قشم با نگاهی به وضعیت خاص موجود در این منطقه از مهم ترین برنامه های این مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اعلام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم در آیین آغاز بکار این مرکز گفت: هدف از افتتاح و راه اندازی این مرکز، ارائه خدمات مشاوره به گروه های مختلف جامعه در حوزه های متفاوت برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف است.

اسماعیل کیانی با اشاره به تفاوت های مثبت این مرکز نسبت به دیگر مراکز مشاوره شهرستان قشم افزود: مدیریت این مرکز مشاوره برعهده « ساناز حاجي ميري» یکی از بانوان متخصص بومی شهرستان قشم است که اين ويژگي، مركز فوق را از ساير مراكز متمايز مي كند.

 وي گفت: مسئول فني اين مركز با آشنایی با مشکلات و ظرفیت ها و توانمندی های موجود در جزیره می تواند خدمات مناسب شرایط موجود را ارائه دهد.

مدیر توسعه پیشگیری بهزیستی استان هرمزگان هم در این آیین گفت: در مركز مشاوره و خدمات روانشناختی شایگان خدماتی شامل ارائه مشاوره های فردی و مشاوره های گروهی و خانواده، اجرای آزمون های روانشناختی و تست شخصیت ارائه می شود.

سامیه جهانشاهی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان هرمزگان افزود: برنامه های آموزش مهارت های زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط این مجتمع خواهد بود که امیدواریم با ارائه این خدمات بتوانیم شاهد تاثیرگذاری مثبت بیشتری در سطح شهرستان قشم باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های این مرکز مشاوره و با کمک خیرین و سازمان منطقه آزاد قشم با همراهی بهزیستی بتوان خدمات مناسبی را به گروه های مختلف جامعه ارائه کرد و در راستای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی گام برداشت.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان از همکاری مثبت صورت گرفته از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد

« ساناز حاجي ميري قشمي » كارشناس ارشد روانشناسي باليني موسس و مسئول فني مركز مشاوره و خدمات روانشناختي شايگان قشم، فعاليت تخصصي خود را ابتدا در سازمان هاي مردم نهاد قشم زير نظر اداره بهزيستي شهرستان قشم و درگهان و به دنبال آن در واحد امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم با همكاري معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري این سازمان در حوزه آموزش خانواده پيش برد و با گذراندن دوره هاي تخصصي مشاوره و روان درماني زير نظر موسسه مركز مشاوره دانشگاه تهران، موفق به اخذ پروانه فعاليت رسمي از اداره كل بهزيستي استان هرمزگان گرديد.

مهم ترین  فعاليت ها و خدمات اين مركز عبارتند از:

مشاوره خانواده و زوج درماني( پيش از ازدواج، غني سازي رابطه زوج و حل تعارضات خانوادگي)

مشاوره كودك و نوجوان

مشاوره تحصيلي

اجراي آزمون هاي روانشناختي( هوش، شخصيت و...)

اجراي آموزش هاي گروهي و گروه درماني

گفتنی است عبدالجواد کمالی، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشم  داخته مدیر محیط زیست و علی عسکری مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم با همراهی غلامحسین رنجبرمدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، سامیه جهانشاهی معاون امور پیشگیری بهزیستی استان هرمزگان و اسماعیل کیانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم و علی رستمی رئیس شورای اسلامی شهر قشم در آیین آغاز به کار این مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضور داشتند.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی " شايگان قشم"  واقع در قشم، چهارراه پرديس، ساختمان طاهري، طبقه اول، جنب دفتر اسناد موسوي با شماره تماس ٠٩٠٢٣٦٣٥٧١٦ آماده ارائه خدمات به متقاضیان و همکاری با مدارس، مهد کودک ها و ادارات و همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی است. 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار