b_300_300_16777215_00_images_982_qeshm.jpeg

همزیستی نیوز - نخستین نشست شورای اداری قشم در سال‌جاری با حضور مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان برگزار شد.

علیرضا نصری فرماندار قشم در این نشست اظهار داشت: چمن مصنوعی استادیوم ورزشی قشم نیازمند اصلاح است و باید با ایجاد استادیوم‌های ورزشی در مرکز هر یک از بخش‌های سه‌گانه قشم، پوشش حداقلی را برای تمام نقاط شهرستان‌ ایجاد کرد.

وی، تدوین نقشه راه ورزشی قشم بر مبنای نیازسنجی و ظرفیت‌ها را خواستار شده، افزود: اداره ورزش و جوانان باید با بهره‌گیری از ظرفیت علما و روحانیون نسبت به فعال‌سازی خیرین ورزشی اقدام کند.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و فضایی با نشاط می‌تواند به مصون‌سازی نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و آسیب‌های اجتماعی بیانجامد.

نصری حفظ کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی در کنار تلاش برای ایجاد کارگاه‌های جدید و اشتغال‌زایی را از اولویت‌های سال‌جاری برشمرد و ادامه داد: معلمان با تربیت نسل‌ها در حقیقت چشم‌انداز توسعه، پیشرفت و سنگ‌بنای جامعه را ترسیم می‌کنند.

وی شتاب‌بخشی به فرآیند اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خواستار شد و اضافه کرد: پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نیازمند مشارکت آحاد جامعه است.

فرماندار شهرستان قشم با گرامیداشت ماه رمضان، بیان کرد: از این ماه باید برای خودسازی و زیباسازی جامعه استفاده شود و با توجه به شعار امسال برای تقویت وحدت و همدلی تلاش شود.

نصری در ادامه، گریزی به روز شوراها و لزوم تعامل شورای اداری با شوراهای اسلامی شهر و روستا زد و خطاب به مدیران دستگاه‌های اداری قشم، گفت: در نشست شورای اداری آتی، ادارات باید علاوه بر ارائه گزارش عملکرد سال گذشته، برنامه‌های سال‌جاری خود را نیز ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مرخصی‌ مدیران و عدم حضور آنان باید با هماهنگی انجام شده و در کنار آن، جانشینی با اختیارات کامل و اطلاعات جامع در نشست شورای اداری حاضر شود.

«خانه جوان» بندرعباس احداث می‌شود

محمودرضا امیاری نیز با تقدیر از مشارکت‌های مردمی در حوزه ورزش، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، گسترش ورزش‌های همگانی و همگانی کردن ورزش در کنار تلاش برای شکوفاسازی استعدادهای قهرمانی استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هرمزگان استانی مستعد در تمامی سبک‌های رشته‌های ورزشی است، افزود: تسریع روند تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و بهره‌گیری از توانمندی مردمی در توسعه ورزشی می‌تواند ورزش هرمزگان را به جایگاه واقعی‌اش برساند.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گشایش سالن ورزشی سام‌ و زال، برگزاری مسابقات بین‌المللی و میزبانی از کمپ‌های تمرینی ملی را از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی شهرستان قشم در سال‌جاری برشمرد و تصریح کرد: در سنوات قبل مجوز احداث پنج «خانه جوان» در شهرستان‌های هرمزگان اخذ شده که بواسطه عدم تخصیص اعتبار به مرحله اجرا نرسیده است.

امیاری از آغاز ساخت خانه جوان شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه ساخت خانه جوان چهار شهرستان دیگر نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و شکوفاسازی پتانسیل‌ها، گفت: بسترهای لازم جهت ایجاد سمن‌های جدید فراهم آمده و ادارات شهرستانی ضمن توجه به این مسئله باید آمار و اطلاعات دقیق سمن‌های موجود را ارائه کنند.

تعلیم و تربیت شالوده توسعه منابع انسانی است

بهرام پوراشرف‌ نیز در این نشست افزود: نهضت مدرسه‌سازی با مشارکت خیرین پرشتاب به پیش می‌رود و دانش‌آموزان با کمک معلمان و فرهنگیان توانسته‌اند از طریق کسب رتبه‌های برتر در عرصه‌های مختلف، قشم را به عنوان یک شهر علمی مطرح کنند.

وی «همدلی بهتر از همزبانی» را شعار مجموعه آموزش و پرورش قشم عنوان کرد و افزود: با تکیه بر این شعار علاوه بر کسب افتخارات علمی توانسته‌ایم در ایام نوروز امسال میزبان شایسته‌ای برای 68 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور باشیم.

مدیر آموزش و پرورش قشم تصریح کرد: تعلیم و تربیت شالوده توسعه منابع انسانی است و سرمایه‌گذاری این عرصه بالاترین بازدهی ممکن را به همراه دارد؛ همانگونه که مجموعه آموزش و پرورش با ایفای نقش برجسته در دوران دفاع مقدس به اثبات این مسئله پرداخت.

شورای اداری شهرستان‌ها و چند نکته

و اما چند نکته‌ کلیدی که توجه و تامل در آن‌ها می‌تواند گامی اساسی در ارتقاء کارکرد و اثربخشی بیش از پیش شورای اداری شهرستان‌ها باشد:

پرداخت به اهمیت زمان به‌عنوان یکی از گران‌سنگ‌ترین سرمایه‌های بشری از حوصله متن موجود خارج است؛ لذا به ذکر این نکته بسنده می‌شود که شورایی که « ایجاد هماهنگی‌ در برنامه‌ها» در نخستین بند قانونی تشکیل آن مطرح است، می‌باست در بازه زمانی مقرر تشکیل شود. آغاز و خاتمه آن راس زمانی اعلام شده باشد تا امکان برنامه‌ریزی، پرداخت به سایر وظایف و رفع مشکلات مردمی برای اعضای نشست فراهم آید. با توجه به فراگیر بودن این معضل انتظار است شورای عالی استان نسبت به ایجاد ساز و کاری موثر اقدام کند.

انتقادات مکرر از عدم حضور برخی اعضاء در شورای اداری که گویا بدون هرگونه هماهنگی با مراجع مربوطه صورت می‌پذیرد، از دیگر نقاط قابل تامل است؛ و این سوال را در ذهن پدید می‌آورد که آیا حقیقتا هیچ چارچوب قانونی برای برخورد قاطع با چنین مسؤولانی وجود ندارد و باید به تذکرهای شفاهی بسنده کرد؟

ایجاد وحدت‌ رویه‌ و تشریک‌ مساعی‌ کلیه‌ واحدهای‌ اجرایی‌ شهرستان‌ها در پیشرفت‌امور از دیگر وظایفی است که قانونگذار برعهده شوراهای اداری قرار داده است. حضور مدیران‌کل استانی در شورای اداری شهرستان‌ها اقدامی شایسته در همین راستا به‌شمار می‌رود که می‌‎تواند تحقق این اهداف را تسریع کند. اعلام قبلی موضوع نیز از اهمیت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو نگارنده متصور است که سخنرانان نشست‌ها می‌بایست متناسب با موضوع و مدیران‌کل حاضر در نشست گزینش شوند تا بتوان مباحث را به مقصود رساند.

در پایان مسؤولان باید بدانند که رسانه‌ها، کلام و وعده‌های آنان را از یاد نمی‌برند. انتظار است مسؤولان پیش از هر نشست، بازدید و اظهار نظری مروری بر گفته‌های پیشین خود داشته باشند و مقدم بر آن نیز، وعده‌ها را برمبنای توان و ظرفیت‌ خود ارائه کنند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار