b_300_300_16777215_00_images_954_sadeghloo1.jpg

همزیستی نیوز - استاندار گلستان گفت: برخی مدیران در ادارات مختلف مرکز و شهرستانهای این استان، مخالف و حتی منتقد سیاست های دولت تدبیر و امید بوده و بعضا در امور کارشکنی می کنند.

 به گزارش ایرنا، حسن صادقلو روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: این افراد در نقش اپوزیسیون (مخالف) به جای کمک به اجرای سیاست های دولت، کارشکنی می کنند که البته بدون هیچ چشم پوشی با آنان برخورد متناسب اداری می شود.

وی با طبیعی ارزیابی کردن اختلاف فکری و سیاسی بین افراد حتی در فضای اداری؛ بیان کرد: در عین حال رفتار این گونه مدیران نسبت به دولت و مردم متعهدانه نیست و تغییر و برکناری آنها به عنوان موانع به ثمر نشستن برنامه های دولت نباید منجر به دلخوری و گلایه مندی شود.
استاندار گلستان افزود: فرافکنی های غیرمنطقی و آلوده کننده فضای استان که با انتقادهای فراوان از عملکرد دولت شکل می گیرد، پذیرفتنی نیست.
صادقلو در ادامه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم اشاره کرد و گفت: آماده هجوم و حملات ناجوانمردانه مخالفان و منتقدان دولت هستیم اما فرصت خدمت خود را برای پاسخ دادن به این حرف ها از بین نمی بریم.
وی بیان کرد: برخی از کسانی که انتقادهای بی منطق را علیه دولت طراحی و برنامه ریزی می کنند به دنبال پاسخ و واکنش مسوولان هستند اما در استان به این نتیجه رسیده ایم که ضرورتی برای پاسخگویی به این گونه افراد وجود ندارد.
صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود گفت که مدیران باید قانون بودجه 95 را با دقت مطالعه کرده تا بتوانند با اشرافیت کامل به ظرفیت بودجه، به موقع از فرصت های آن استفاده کنند.
وی با تأکید بر این که مدیران کل دستگاه های اجرایی بیشتر بر روی ردیف های ملی و متمرکز توجه داشته باشند، افزود: استفاده از این ظرفیت ها در ارزشیابی مدیران لحاظ خواهد شد.
استاندار گلستان با اشاره به معرفی 40 طرح تحول زای استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برخی از این طرح ها نظیر طرح مطالعاتی دیوار دفاعی گرگان، موزه مردم شناسی و موزه میراث روستایی قُرق و حوزه های زیرساختی شیلات کارهای جدیدی است که در استان آغاز و پیگیری و توجه کافی به آنها خواهد شد.
وی در ادامه به مساله افزایش دما و ضرورت برنامه ریزی برای کنترل مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: یکی از پیشنهادات مطرح شده برای رسیدن به این هدف، کاهش یا تغییر ساعت کار ادارات است که این موضوع در جلسه تخصصی بررسی خواهد شد.
صادقلو افزود: صرفه جویی یکی از مهمترین نیازهای گلستان برای گذراندن مطلوب این روزهای گرم سال است که ادارات می توانند بر اساس برنامه تنظیمی اداره برق استان، پیشگام اجرای این طرح باشند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان هم در این جلسه از روند کند تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ادارات استان گلایه کرد و گفت: بی توجهی به این مورد هزینه های فراوانی را به دستگاه های اداری استان تحمیل می کند.
حسین پیشقدم بیان کرد: یکی از آسیب های تداوم این شرایط، کاهش انگیزه نیروهای قراردادی به دلیل فاصله فراوان حقوقی آنها با نیروهای رسمی و پیمانی است.
وی با بیان این که مطابق قانون باید حدود 32 درصد ساختار ادارات را نیروهای قراردادی تشکیل دهد، گفت: در گلستان این رقم 33 درصد است اما مشکل ادارات دولتی استان خالی بودن بخش زیادی از چارت اداری است.
به گفته وی، دریافتی نیروهای قراردادی از محل اعتبارات استانی تامین می شود در صورتیکه برای کسانی که در قالب چارت اداری قرارداد (پیمانی و رسمی) داشته باشند؛ حقوق آنها از منابع کشوری تامین اعتبار می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: باید تلاش کنیم با برنامه ریزی برای کاهش فاصله حقوقی نیروهای قراردادی، این فاصله ایجاد شده و ظلم روا داشته را جبران کنیم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار