b_300_300_16777215_00_images_955_noorgholipoor1.jpg

همزیستی نیوز - نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین های بلااستفاده مناطق شمالی این استان دارای بهترین ظرفیت برای استقرار سلول های خورشیدی و تولید برق است. به گزارش خبرنگار ایرنا رامین نورقلی پور روز شنبه در شورای اداری شهرستان کردکوی اظهار کرد: زمین های بدون بازده استان گلستان که در زمان زیادی از سال شاهد تابش مستقیم آفتاب هستند ظرفیت تولید برق را دارند اما متاسفانه هنوز زیرساخت های لازم برای بهره برداری از این پتانسیل خدادادی فراهم نشده است.
وی بیان کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از مباحث جدی دنیای معاصر و کشورهای پیشرفته است اما این مباحث هنوز در ایران دارای جایگاه ویژه و مطلوبی نیست.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروگاه های کنونی که در استان گلستان در چرخه تولید برق فعال هستند، آلودگی های فراوانی برای طبیعت ایجاد کرده و از بزرگترین عوامل تولید گازهای گلخانه ای به عنوان یکی موثرترین دلایل افزایش دمای زمین هستند.
نورقلی پور ادامه داد: در کنار انجام کارهای فرهنگی برای کاهش مصرف برق مشترکین، باید تولید برق با استفاده بهینه از نیروی خورشید هم در دستور کار مسوولان قرار گیرد.
وی در ادامه بر لزوم تعامل مدیران شهرستانی و استانی با نمایندگان مجلس برای عزل و نصب مدیران تاکید کرد و گفت: برقراری مداوم این رابطه حسنه میان مدیران استانی و شهرستانی منجر به توسعه هر چه بیشتر شهرستان ها و برقراری هر چه بیشتر رابطه های حسنه خواهد شد.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی تصویب فوریت اول راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون را یکی از موفقیت های نمایندگان مردم استان در مجلس دانست و گفت: اگر چه تصویب قطعی این طرح مخالفان زیادی در مجلس دارد اما امیداوریم با همدلی و اتحاد موجود میان نمایندگان استان شاهد راه اندازی این منطقه آزاد به عنوان یکی از کلیدهای موفقیت و توسعه گلستان باشیم.
امام جمعه شهرستان کردکوی هم در این جلسه از بی توجهی برخی ادارات شهرستان در مصرف بی رویه آب و برق انتقاد کرد و گفت: اسلام آموزه های دقیقی در کنترل استفاده از نعمت های خدادادی دارد اما برخی ها با بی انصافی به آن ها بی توجهی کرده و حتی از اموال دولتی برای مصارف شخصی استفاده می کنند.
حجت الاسلام موسی شاعری اظهار کرد: بسیاری از کارمندان ادارات کردکوی، فرهیخته و مقید به اجرای اصول دینی هستند اما بارها مشاهده شده برخی از نیروهای دولتی خودروهای خود را در ادارات شسته و اعتنایی به دستورات دینی و قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از اموال دولت برای مصارف شخصی نمی کنند.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای کردکوی هم در این جلسه از موازی کاری برخی دستگاه های اداری در برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای انتقاد کرد و گفت: در نتیجه برگزاری این دوره های آموزشی ، مراکز خصوصی آموزش فنی و حرفه ای کردکوی در آستانه تعطیلی و ورشکستگی است.
مجید رضایی اظهار کرد: تعداد دریافت کنندگان آموزش در مراکز آزاد کردکوی از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش بسیار زیادی یافته که اگر تدبیری برای آن اندیشیده نشود، امکان تعطیلی دائمی این مراکز قابل انتظار است.
وی افزود: آموزش‎های فنی‎ و حرفه‎ای زیربنایی‎ترین عامل توسعه و تربیت نیروهای انسانی ماهر است که می‎تواند چرخه تولید را به حرکت در آورده و موجب رونق چرخه اقتصادی شود. 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار