b_300_300_16777215_00_images_icon_967_manaf-hashemi.jpg

همزیستی – سید مناف هاشمی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار گلستان رسما سکان تشکیلات اجرایی این استان را به دست گرفت تا به عنوان  هشتمین استاندار گلستان راه اسلاف خود را البته با رنگ و لعاب متفاوت تداوم ببخشد.

وی که مانند استاندار جدید مرکزی سابقه معاونت وزارت ورزش و جوانان را در کارنامه فعالیت های اجرایی خود دارد برخلاف آرزوی محافل سیاسی استان که سنگ یک استاندار بومی را بر سینه می زدند، از استان همجوار یعنی مازندران آمد، استانی که تا سال 76منطقه گرگان و دشت یعنی استان فعلی گلستان بخشی از آن محسوب می شد. قبل از هاشمی  چهارمین و ششمین استاندار این استان یعنی علی محمد شاعری و جواد قناعت نیز از مازندران آمده بودند

گرچه دولت دوازدهم بنا را بر گماردن استانداران غیر بومی گذاشته است، اما تجارب حداقل استان جوان گلستان نشان داده است که تفاوت چندانی در عملکرد استانداران بومی و غیربومی وجود نداشته و ندارد و دلیل این ادعا  گفته یک نماینده مجلس این استان است که رتبه این استان را در بسیاری از شاخص های توسعه در بین 31استان،  بیست و هفتم عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری ها در آیین تودیع و معارفه استاندار گلستان وزیر کشور گفته است: ما در انتخاب‌ها مجموعه مسائل را در نظر می‌گیریم و هاشمی مدیون هیچ شخص و یا جناح و حتی مدیون وزیر کشور نیز نیستند زیرا ما بر اساس شاخص‌ها ایشان را ارزیابی و انتخاب کردیم.

رحمانی فضلی گفت که استاندار باید خصلت بزرگواری داشته باشد، از برخی مسائل رد شود ،فضای مجازی مهم نباشد به کار ما مردم نگاه می کنند و باید استان را با همکاری وتعامل اداره کند.

به گفته وی ملاک، قانون اساسی است و نباید کسی فکر کند که به او اجحاف شده است و هر کسی که به کشور خدمت کند از او استفاده می کنیم.

همچنین نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این آیین به استاندار جدید استان توصیه کرد که از توانمندی شایستگان همه اقوام، نسل جوان و بانوان در جهت توسعه بیشتر گلستان استفاده کند وگفت که پیشرفت و رونق استان در بخش های مختلف و از جمله اقتصادی از خواسته های ما است.

آیت الله نورمفیدی در خصوص روند انتخاب استاندار گلستان نیز اظهار کرد : پس از آن که مشخص شد بنای دولت تغییر در استان‌هاست، فضای پرتلاطمی در گلستان به وجود آمد و گروه‌های مختلف وارد عرصه شدند و منتخب خود را مطرح کردند.

به گفته امام جمعه گرگان؛ انتخاب استاندار در اختیار دولت بوده و ما هم پیگیر بوده و در جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان اذعان کردم که انتخاب استاندار گلستان به دولت واگذار شود و نمایندگان هم پذیرفتند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در این مراسم استفاده از مدیران ناکارآمد را یک تهدید و مشکل بیان کرد و گفت که باید مدیران شایسته‌ای سر کار بوده و بین آنها تعامل باشد.

نورمحمد تربتی نژاد که از زمان جلوس به صندلی سبز مجلس در سال 94 ، ناکارآمدی مدیران استان کلیدواژه سخنرانی هایش بوده است،  اضافه کرد: ما نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی میثاق بسته‌ایم که برای توسعه و پیشرفت استان قدم برداریم و در خدمت استاندار هم خواهیم بود.

سید مناف هاشمی متولد سال 1346 در ملرد هزارجریب نکا بوده و تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس در انستیتوی کارولینسکا سوئد در رشتهٔ شهرسازی به پایان رساند ودکتری تخصصی (PHD) خود را در رشته برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در1391 کسب کرد.

وی پیش از این معاونت توسعه و پشتیبانی و جانشینی وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشت.

هاشمی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مسئولیت‌هایی مانند معاونت برنامه‌ریزی و توسعهٔ شهری، قائم مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر دوش داشته است؛ و با روی کار آمدن حسن روحانی به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و پس از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار