b_300_300_16777215_00_images_for-site642.jpg

ر

ششصد و چهل و دومین شماره هفته نامه همزیستی به تاریخ 11اسفند ماه97 با مطالب متنوع منتشر شد.

سرمقاله، یک گزارش خبری و یک خبر همراه با عکس یک این شماره همزیستی به موضوع انتشار یک فایل صوتی منتسب به رییس فدراسیون سوارکاری ایران در فضای مجازی اختصاص پیدا کرده است. در این فایل مطالبی درباره مردم ترکمن استان گلستان با الفاظ و عبارات موهن بیان می شود که انتشار آن در فضای مجازی موجی از انتقادات، نارضایتی ها و درخواست ها از سوی مردم و مسئولان در استان گلستان وخراسان شمالی ایجاد کرده است.

در سرمقاله این شماره همزیستی که با عنوان«عیان عنان از کف ندهید!» توسط مدیرمسئول این نشریه به رشته تحریر درآمده است می خوانیم: «نگارنده که خود یک ترکمن اهل گلستان است و افزون بر 35سال نیز در عرصه رسانه های سراسری و استانی فعال بوده است به یاد ندارد که فردی، آن هم یک مدیر کشوری، این گونه عیان عنان از کف بدهد و صفات و خصوصیاتی ناروا و زشت را به مردمانی نسبت بدهد که حداقل هر اهل نظر و اندیشه ای نسبت به اصالت، هویت و حقانیت آنها تردیدی ندارد.

بنده به گواه این قلم ناچیز که در طول این دوران نسبتا طولانی در همه حال آن را نه با تعصب قومیتی که در راه همگرایی انسانی، فارغ از همه تفاوت ها، بکار گرفته و می گیرد، بنا ندارد که با توصیف خصوصیات مردم ترکمن در مقام دفاع از این مردم بربیاید که به قول معروف آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. و یا در مقام پاسخگویی به افاضات! فردی بربیاید که ظاهرا از هفت خوان امنیتی، حراستی و عقیدتی گذر کرده و بر مسند مدیریت در نظام جمهوری اسلامی هم تکیه زده است!»

در ادامه این مطلب می خوانیم: «افرادی از این دست که کما بیش در بخش های مختلف جامعه در اشکال مختلف مشاهده شده و می شوند باید به خود بیایند و قبول کنند که دوران آپارتاید در دنیا بسر آمده و اگر قبول داریم که جزئی از جامعه جهانی هستیم، دل های مان را از هرگونه افکار و اندیشه های برتری جویی پاک کنیم و از مرزبندی های نژادی، قومیتی، دینی، مذهبی و جنسیتی بپرهیزیم که هرگونه متاعی در این بازار، نه تنها خریداری نخواهد داشت، بلکه بر سر صاحبان این گونه متاع ها، آن خواهد آمد که بر سر همه نژادپرست ها و شوونیست های دنیا آمده و خواهد امد.»

در بخش دیگر این مطلب آمده است:«دیگر آن زمان گذشت که انسان ها در خلوت خود و خودی های خود، برای دیگران تصمیم بگیرند، چرا که این خلوت ها دیگر به برکت فضای مجازی تبدیل به جلوت هایی شده است که چون شمشیر بر فرق تاریک اندیشان در تاریک خانه های شان فرود می اید و فضاهای تاریک و سیاه را در کسری از زمان در معرض دید و قضاوت افکار عمومی قرار می دهد.»

«واکنش ها به انتشار فایل صوتی منتسب به رییس فدراسیون » عنوان مطلب دیگر این شماره همزیستی است که در بخشی از آن آمده است: «. شهرام غراوی نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات توهین آمیز اخیر رئیس فدراسیون اسبدوانی کشور در مورد ترکمن ها، شدیدا واکنش نشان داد و تاکید کرد مصرانه موضوع را پیگیری می‌کند. غراوی در این خصوص گفته: "بنده فایل صوتی خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری کشور را شنیدم که حاوی الفاظ و کلمات توهین آمیزی بود که شایسته یک نفر مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط کنونی نبود. این امر موجب رنجش خاطر بخش عظیمی از مردم استان به ویژه مردمان شریف ترکمن صحرا که سهم بزرگی در صنعت پرورش اسب دارند. آقای خلیلی ضمن عذرخواهی برای تنویر افکار عمومی توضیخ بدهید که چرا این مسایل عنوان شده و بنده هم مصرانه پیگیر این قضیه خواهم بود."..!؟

همچنین در این شماره همزیستی مطالبی با عناوین « نمایندگان استان گلستان خواستار شدیدترین برخورد با رییس فدراسیون سوارکاری شدند»، « ضعف غیرمتعارف بنیه اندیشگی »، « موزه عصارخانه شاهی اصفهان

آثار مرارت ها و مشقت ها»، « اعضای دوره جدید اتاق بازرگانی گلستان مشخص شدند»و چندین مطلب متنوع دیگر همراه با خبرهای استان گلستان و منطقه آزاد قشم  به چاپ رسیده است.

هفته نامه همزیستی  که صاحب امتیاز و مدیرمسئول آن تاج محمد  کاظمی است از سال 1380 منتشر می شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار