b_300_300_16777215_00_images_9712_640-1---Copyww.jpg

شماره ششصد و چهل هفته نامه همزیستی به تاریخ 27بهمن ماه97 با مطالب متنوع منتشر شد.

مطلب اول این شماره همزیستی به پدیده زشت تکدی گری اختصاص دارد. در این مطلب  که عنوان آن «شهر بدون گدایم آرزوست!» می باشد، آمده است: این موضوع که تکدی گری فی نفسه درهمه جوامع مذموم است و ذات انسان ها با این گونه رفتارها هیچگونه قرابتی ندارد، محل مناقشه نیست، ولی اینکه پدیده هایی مانند تکدی گری در برخی از جوامع به شغل و محل درآمد برخی از انسان ها تبدیل می شود و مسئولان این گونه جوامع هر از چندگاه با شور و حرارت از ضرورت برخورد با این پدیده صحبت می کنند و چون خودشان قادر به مقابله با آن نیستند، دست یاری به سوی مردم دراز می کنند، این مساله محل سئوال است.

در ادامه این مطلب می خوانیم: گدایی یک زایده اجتماعی است که در پیدایش آن چند عامل دخالت دارند: فقدان اشتغال و کار، فقر مادی، پیری و از کار افتادگی، رخوت و سستی، #اعتیاد، معلولیت و بیماری، مسائل خانوادگی از قبیل پاشیده شدن خانواده، مهاجرت از روستا به شهر، نابسامانی های اقتصادی از قبیل کمی درآمد در بعضی از مشاغل، بالابودن هزینه زندگی،

در بخش دیگر این مطلب آمده است: مدیر طرح «شهر بدون گدایم آرزوست» می‌گوید: ما سازمانی مافیایی به نام گ.ت.ت داریم که علامت اختصاری «گدایان تهران و توابع» است. در این سازمان کودک اجاره می‌دهند، گریم می‌کنند و از این طریق افراد را نابینا و چلاق می‌کنند و حتی به گدایان خدمات سرویس رفت و برگشت ارائه می‌دهند. اعضای هیات رییسه این مافیا هفت نفر هستند و این سازمان باندهای زیرمجموعه‌ای هم دارد.

«تحقیر دانش آموزان» عنوان مطلب دیگر این شماره همزیستی است که در بخشی از آن آمده است: « چرا دانش آموزی که با زحمات فراوان رتبه اول یا دوم یا سوم را کسب میکند بعلت عدم توانایی خرید هدیه برای خود باید نظاره گر هدایای دیگرانی باشند که پدر و مادرش می تواند برای وی هدیه گران قیمت تهیه نماید و دانش آموز بی بضاعت در حسرت نداشته هایش باشد‌...!؟

همچنین در این شماره همزیستی مطالبی با عناوین « فرمان‌آرا: همه چیز آزاد است،غیر از #شادی»، « افزایش حقوق کارمندان و کارگران؛ بایدها و نبایدها»، « عاقبتِ تلخِ بسته حمایتی #دولت»، « طبقه متوسط در جامعه ایران فقیرتر شده است » و چندین مطلب متنوع دیگر همراه با خبرهای استان #گلستان به چاپ رسیده است.

هفته نامه همزیستی  که صاحب امتیاز و مدیرمسئول آن تاج محمد  کاظمی است از سال 1380 منتشر می شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار