b_300_300_16777215_00_images_958_300.jpg

همزیستی نیوز - دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه با حواشی بسیاری از ساعتی پیش از مسابقه و تا انتهای آن همراه بود.

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پنجمین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، که در شهر “سرمبان” مالزی مقابل سوریه برگزار شد، حاشیه های زیادی داشت که بی شک کیفیت نامطلوب زمین مسابقه که با بارش نا به هنگام پیش از بازی، شرایط بدتری هم پیدا کرد، می تواند سرمنشاء تمام اتفاقات بعدی باشد. این شرایط کار را به جایی رساند تا جایی که عملکرد سخت و غیرطبیعی بازیکنان، از روحیه آنها هم به شدت کاسته بود و منجر به درگیری هایی درون زمین شد و حتی این درگیری ها بعضا به میان بازیکنان خودی هم رسیده بود و در پایان هم دو تیم در پایان با هم دست هم ندادند.

**حاشیه های پیش از بازی:

* در حالی که قرار بود این دیدار ساعت ۱۵:۳۰ برگزار شود اما بارش شدید باران همه را شوکه و برگزاری بازی را با ۴۵ دقیقه تاخیر همراه کرد.

*هنگامی که کاروان تیم ملی فوتبال سوریه وارد ورزشگاه “عبدالرحمن سرمبان” شد، هواداران ایرانی یکصدا ایران را تشویق کردند که این کار آنها مخالفت مسئولان برگزاری مسابقه را در برداشت.

*ظاهرا شدت بارش باران باعث شده تا موش های زیادی در داخل و اطراف ورزشگاه از کانال ها و معابر آب به بیرون حمله ور شوند که تعدادشان هم کم نیست.

*شاگردان کارلوس کی‌روش ساعت ۱۴ به وقت ایران وارد ورزشگاه شدند .

*زمانی که اتوبوس حامل ملی پوشان ایران وارد ورزشگاه شد و بازیکنان قصد حضور در استادیوم را داشتند ناظر اردنی این دیدار اجازه ورود به ورزشگاه را به ملی پوشان نداد و از آنها خواست تا آی دی کارت به گردن داشته باشند و این در حالی است که بازیکنان فقط زمان ورود به زمین چمن باید آی دی کارت به گردن داشته باشند! این موضوع باعث عصبانیت کارلوس کی‌روش شد و سرمربی تیم ملی به نشانه اعتراض به این برخوردها بازیکنان تیم ملی را به داخل اتوبوس برگرداند. کی‌روش درون اتوبوس برای بازیکنان صحبت کرد . ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از گذشت ۱۰ دقیقه با در دست داشتن آیدی کارت‌های خود وارد ورزشگاه شدند که کارلوس کی‌روش در این لحظه آیدی کارت خود را نزدیک صورت ناظر اردنی بازی آورد و به او نشان داد.

*سرمربی تیم ملی پس از این ماجرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناظر مسابقه حق نداشت که با بازیکنان من این گونه رفتار کند. رفتار او توهین آمیز بود و با این کار جو تیم من را به هم ریخت و او حق نداشت این کار را بکند. کی‌روش پیش از این هم انتقاداتی را نسبت به برگزاری این دیدار حساس در سرمبان مالزی مطرح کرده بود.

** نیمه اول:

* با گذشت چند دقیقه از ابتدای بازی ایران و سوریه، گل و لای زمین مانع از انجام بازی تاکتیکی از سوی هر دو تیم شد.
* تماشاگران به طور مداوم و با صدای زیاد بازیکنان تیم ملی را تشویق می‌کردند و هر بار نام یکی از آنها را صدا می‌زدند.
در صحنه‌ای که مشکوک به پنالتی برای ایران بود و داور حرکت مدافع سوریه بر روی دژاگه را خطا ندانست، کی‌روش به شدت عصبانی شد و به داور اعتراض کرد.
*زمین چمن ورزشگاه عبدالرحمن که قبل از بازی هم به شدت خیس شده بود، با شروع بازی و دویدن بازیکنان بر روی آن شکل باتلاق پیدا کرده و هر بار که بازیکنی به زمین می‌خورد، تکه‌ای از چمن کنده شده و پیراهن بازیکنان را سراسر گلی کرد.

*تقریبا یک سوم از زمان بازی سپری شده بود که رنگ لباس تیم ملی ایران عملا تغییر پیدا کرد و گل سراسر لباس ملی‌پوشان را پوشاند.
*دقیقه ۳۵ بازی وقتی سوشا مکانی توپ ارسالی سوریه‌ای‌ها را گرفت، در شروع بازی تعلل کرد و در حالی که دژاگه در موقعیت خوبی بود، مکانی توپ را برای او نفرستاد. این کار اعتراض و عصبانیت شدید کی‌روش را به همراه داشت. سرمربی تیم ملی به شدت عصبانی بود و خطاب به مکانی فریاد می‌زد که چرا بازی را زود شروع نکرده است. دروازه‌بان ایران هم با بالا بردن دو دست خود از مرد پرتغالی عذرخواهی کرد.

*تماشاگرانی که این صحنه‌ها را دیدند با صدای بلند و یک‌صدا کی‌روش و سپس ایران را تشویق کردند.

* پس از این که دروازه‌بان سوریه به زمین افتاد، کی روش معتقد بود که او قصد استراحت کردن و تلف کردن وقت را دارد و به همین دلیل به ناظر بازی اعتراض کرد. این کار کی‌روش اعتراض نیمکت‌نشینان سوریه را به همراه داشت و باعث شد لحظاتی بین کی‌روش و سوریه‌ای‌ها درگیری لفظی پیش بیاید.

*برخورد بازیکن سوریه با کریم انصای‌فرد که مانع برداشتن توپ توسط بازیکن ایران شد، بین بازیکنان دو تیم درگیری شدیدی ایجاد کرد. سید جلال حسینی بیش از سایر بازیکنان ایران در این درگیری نقش داشت. اشکان دژاگه هم سعی می‌کرد مانع  بیشتر شدن دامنه درگیری‌ها شود.

*بین دو نیمه دو نفر با سطل های رنگ وارد زمین شدند تا خطوط زمین را که از بین رفته است، دوباره رسم کنند.

*تا پایان نیمه نخست حدود ۵۰۰۰ هزار ایرانی در ورزشگاه حضور داشتند.

** نیمه دوم:

*پس از پایان نیمه اول، افشین پیروانی و کارلوس کی‌روش زودتر از بازیکنان و کادرفنی ایران و سوریه به زمین بازی بازگشتند.

*هر دو تیم برای نیمه دوم لباس‌های خود را تعویض کردند و با لباس‌های تازه و تمیزی وارد زمین شدند.

*وضعیت زمین در نیمه دوم کمی بهتر شد و توپ راحت تر در زمین حرکت می‌کرد.

*با خروج دژاگه از زمین، تماشاگران با فریادهای “اشکان دوست داریم” او را بدرقه کردند. وحید امیری به جای کاپیتان تیم ملی وارد زمین شد.

*دقیقه ۷۵ و باز هم به دلیل این که دروازه‌بان سوریه روی زمین دراز کشیده و سعی در تلف کردن وقت بازی داشت، کی‌روش به ناظر مسابقه اعتراض کرد.

*از دقیقه ۸۰ که دامنه حملات ایران روی دروازه سوریه بیشتر شد، تماشاگران هم با شدت و حرارت بیشتری تیم ملی را تشویق می‌کردند.

*بازیکن سوریه در دقیقه ۸۲ روی زمین افتاد و باز هم تلاش کرد که وقت بازی را بکشد. داور که متوجه این مساله شده بود از او خواست تا زمین بازی را ترک کند تا در بیرون زمین به وضعیت‌اش رسیدگی شود. این بازیکن مجبور شد از کنار زمین به بیرون برود. در ادامه جهانبخش که می‌دید تیم امداد با برانکارد وارد زمین شده برای آن که وقت بازی بیش از این گرفته نشود با اشاره دست آنها را به بیرون زمین هدایت کرد.

*ضربه سر جهانبخش در دقیقه ۸۷ که با اختلاف کمی به بیرون رفت، آه و افسوس را به اردوی ایران و روی سکوها وارد کرد.

در پایان این دیدار باز هم دروازه ‌بان تیم ملی سوریه که از ابتدای بازی به دلیل مصدومیت بازی را متوقف می‌کرد، روی زمین افتاد که این موضوع موجب عصبانیت و اعتراض بازیکنان و مربیان ایران شد و در واکنش به حرکت این دروازه بان ، هواداران شروع به دست زدن کردند که کادرفنی تیم ملی سوریه هم همین کار را انجام دادند تا جواب کادرفنی ایران را داده باشند.

* در پایان این بازی هم بازیکنان ایران حاضر به دست دادن با بازیکنان سوریه نشدند و در عوض به سمت هواداران رفتند و برای او دست تکان دادند.

* دن گاسپار، مربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان بازی با بازیکن شماره ۱۶ سوریه دست داد که کی‌روش پس از هل دادن گاسپار به مربی ایران گفت که چرا با بازیکن این تیم دست می‌دهد!

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار