b_300_300_16777215_00_images_956_azmoon1111.jpg

همزیستی نیوز - خبرگزاری فرانسه در گزارشی به حضور موثر سردار آزمون در روستوف روسیه پرداخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا از امشب (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها، بایرن مونیخ در آلیانس آره‌نا میزبان روستوف روسیه است.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه نوشت: «روستوف از امشب کار خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آغاز می‌کند و در اولین گام باید برابر بایرن مونیخ در آلمان دیدار کند. در این دیدار تیم روسیه‌ای می تواند روی جادوی سردار آزمون حساب باز کند. بازیکن 21 ساله‌ای که در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان تاثیر بالای خود را نشان داد. از او به عنوان لیونل مسی ایران یاد می‌شود ولی این بازیکن فروتن اکنون بر روی لیگ قهرمانان تمرکز کرده است تا فوتبال خود را بهبود ببخشد. هرچند مقایسه او با لیونل مسی غیرمعقول به نظر می‌رسد ولی این نشان از شباهت بالای بازی او با مسی دارد و البته شور و شوق مردمی که از دیدن بازی یک بازیکن 21 ساله تا این حد زیاد بوده است.»

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است: «آزمون در 17 سالگی کار خود را در روبین کازان آغاز کرده است. پیشتر او در کشوری فوتبال‌خیز رشد کرد جایی که داربی معروف آن کشور، بین استقلال و پرسپولیس با حضور 100 هزار تماشاگر برگزار می‌شود. خیلی طول نکشید تا این هواداران مشتاق، با پدیده جدید فوتبال کشورشان آشنا شوند و لقب مسی ایران را به او بدهند. آزمون اکنون توانسته است جایگاهی چون علی دایی و علی کریمی را در فوتبال ایران به خود اختصاص بدهد؛ دو بازیکنی که توانسته بودند در تیمی چون بایرن مونیخ جایگاهی برای خود داشته باشند. آزمون اکنون همراه با تیم ملی ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا فعالیت می کند. آزمون تاکنون با گلزنی برابر تیم هایی نه چندان مطرح در مرحله قبلی آسیا توانسته حس رضایت بخشی خود را فعال کند و حالا در معتبرترین تورنمت فوتبالی جهان بازی می کند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «اگر در حال حاضر روستوف در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند، بیشتر به خاطر گل‌های باارزشی است که آزمون برابر تیم هایی چون اندرلخت و آژاکس در پلی اف لیگ قهرمانان اروپا برای تیمش به ثمر رسانده است. آزمون بازیکنی است که در جامعه ورزشی به دنیا آمد. او در منطقه ترکمن‌های ایران رشد کرد؛ جایی که اسب‌سواری، ورزشی محبوب محسوب می‌شود. او متولد یکم ژانویه 1995 است. پدر او خلیل آزمون، بازیکن و مربی والیبال بوده است. جایی که خواهر و مادر سردار آزمون نیز با کمک پدرشان تا حدودی به صورت نیمه حرفه‌ای والیبال بازی می‌کردند. او به صورت بازیکنی گمنام وارد فوتبال روسیه شد. همان طور که سردار آزمون اخیرا عنوان کرد «هیچ کس  به جز خانواده‌اش زمانی که او وارد روسیه شد کمکی نکرد.» او در روستوف اکنون روی کمک‌های قربان بردیف، مربی اهل ترکمنستان حساب باز می‌کند.»

در پایان این گزارش نیز به اتفاق‌های اخیر سردار آزمون در زمینه نقل و انتقال‌ها پرداخته شده است. «اخیرا موضوع انتقال سردار آزمون از روبین کازان به روستوف باعث ایجاد حاشیه‌های زیادی شد که حتی پای دادگاه عالی ورزش نیز به آن باز شد. آرزوی سردار آزمون که یکی از هواداران رئال‌ مادرید محسوب می‌شود، برای تبدیل به بازیکن بزرگتر قطعا راهی جز خارج شدن از لیگ روسیه را برای او باز نمی‌کند. او برای این که خودش را جلوی چشم تیم‌های بزرگ اروپایی قرار بدهد، باید ابتدا به این فکر کند که به همراه روستوف از گروه D لیگ قهرمانان اروپا به مرحله بعد صعود کند یا این که به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کمک کند تا با صعود به جام جهانی علاوه بر این که پنجمین صعود ایران را به جام جهانی رقم بزند بتواند چشم استعدادهای بزرگ را به خود جلب کند.»

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار