b_300_300_16777215_00_images_955_football-iran.jpg

شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از فردا (دوشنبه) آغاز به کار خواهد کرد تا هیجان دوباره علاقمندان به این ورزش پرطرفدار را فرا بگیرد.

به گزارش ایرنا، لیگ برتر در فصل جاری نسبت به سال های گذشته زودتر از آغاز خواهد شد تا مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون بتوانند هماهنگی مناسبی بین برنامه های آماده سازی تیم ملی بزرگسالان به منظور حضور قدرتمندانه در مقدماتی جام جهانی 2018 با دیدارهای لیگ برقرار کنند.
مشکلی که فوتبال ایران را در چند سال اخیر و با حضور کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان به چالش کشیده است، ارتباط نامناسب مربیان لیگ با سرمربی تیم ملی به دلیل تعطیلی ها مداوم مسابقات بوده است که مسئولان در تلاش هستند تا این مساله در فصل جاری تکرار نشود.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که شانزدهمین دوره لیگ برتر می تواند از نظر فنی یکی از بهترین ادوار لیگ لقب بگیرد، چراکه تعداد تیم های مدعی افزایش یافته و بازیکنان خوب و کارآمد در تیم های مختلف پخش شده اند.
پرسپولیس و استقلال تهران، سپاهان و ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی و گسترش فولادتبریز و استقلال خوزستان با توجه به عملکرد در فصل نقل و انتقالات و کادر فنی مجربی که در اختیار دارند از مدعیان قهرمانی فصل جاری لیگ محسوب می شوند.
در هفته نخست لیگ و در اولین دیدار، استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی به میهمانی تیم پرمهره و مدعی تراکتورسازی تبریز خواهد رفت تا یکی از حساس ترین دیدارها برگزار شود.
امیرقلعه نویی که با جذب چندین مهره کارآمد، تراکتورسازی را به عنوان یک مدعی جدی معرفی کرده است به دنبال قهرمانی با سومین تیم در لیگ است. وی پیش از این با استقلال تهران و سپاهان طعم شیرین قهرمانی را چشیده است.
اف سی مشهد(سیاه جامگان) در همین روز میزبان ذوب آهن اصفهان، قهرمان دو دوره گذشته جام حذفی خواهد بود و صبای قم که با تغییرات گسترده در کادر فنی و بازیکنانش روبرو شده از صنعت نفت آبادان پذیرایی می کند.
در یکی از مهمترین بازی های هفته نخست که هواداران استقلال تهران به دلیل محرومیت اجازه حضور در آن را ندارند، آبی پوشان تهران به مصاف نفت پایتخت می روند.
جدال تفکرات علیرضا منصوریان و علی دایی و همچنین رویارویی منصوریان با تیم سابقش بر حساسیت های این مسابقه می افزاید.
همچنین میلیون ها هوادار استقلال در انتظارند تا ثمره حضور منصوریان در تیم محبوبشان را ببینند.
روز سه شنبه و در ادامه، گسترش فولاد که با یارگیری مناسب و سرمربیگری فراز کمالوند خود را در قواره یک تیم خوب و مطرح معرفی کرده است از پیکان تازه لیگ برتری شده پذیرایی می کند.
سپاهان اصفهان، ناکام مطلق فصل قبل با سرمربیگری عبدالله ویسی و تغییرات شگرف در جمع بازیکنانش پا به لیگ شانزدهم خواهد گذاشت و در ورزشگاه فولادشهر از پدیده مشهد میزبانی می کند.
فولادخوزستان با تفکرات بومی سازی و جوانگرایی میزبان ماشین سازی خواهد بود. نماینده تبریز که پس از 20 سال به سطح اول فوتبال ایران بازگشته است با سرمایه گذاری هنگفت در فصل نقل و انتقالات و جذب مهره های نامدار، می خواهد قطب جدیدی در فوتبال تبریز باشد.
در آخرین دیدار هفته نخست، سایپا با هدایت حسین فرکی مربی پرافتخار لیگ برتر میزبان پرسپولیس تهران و شاگردان جوان برانکو ایوانکوویچ خواهد بود.
پرسپولیس که تنها به خاطر تفاضل گل قهرمانی فصل قبل را از دست داد با برطرف کردن نقاط ضعف خود و یارگیری خوب در نقل و انتقالات وارد لیگ شانزدهم خواهد شد تا شاید به انتظار 9 ساله هوادارانش برای قهرمانی پایان دهد.
**برنامه هفته نخست لیگ برتر:
دوشنبه / چهارم مردادماه/
تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان/ ساعت 18
اف سی مشهد - ذوب آهن اصفهان/ ساعت 18:15
استقلال تهران - نفت تهران/ ساعت 20:45
صبای قم - صنعت نفت آبادان/ ساعت 20:45
سه شنبه/ پنجم مردادماه/
گسترش تبریز - پیکان تهران/ ساعت 18:15
سپاهان اصفهان - پدیده مشهد/ ساعت 20:30
فولادخوزستان - ماشین سازی تبریز/ ساعت 20:45
سایپا - پرسپولیس تهران/ ساعت 20:45

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار