b_300_300_16777215_00_images_961_iran-china.jpg

همزیستی نیوز - تیم فوتبال ایران با برتری یک بر صفر مقابل چین که هدایت آن را «مارچلو لیپی» مربی نامدار ایتالیایی برعهده دارد در آستانه صعود به جام جهانی 2018 قرار گرفت.

 به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز (سه شنبه) در هفته هفتم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در گروه نخست آسیا از چین پذیرایی کرد و با تک گل «مهدی طارمی» به برتری دست یافت تا با 17 امتیاز در آستانه کسب مجوز حضور در جام جهانی روسیه باشد.
چین نیز پنج امتیازی باقی ماند تا رویای خود برای رسیدن به بزرگترین تورنمنت معتبر فوتبال را برباد رفته ببیند.
این دیدار در حضور بیش از 90 هزار تماشاگر و با قضاوت تیم داوری از سنگاپور برگزار شد.
بازیکنان ایران با حمایت گسترده هواداران بازی را کنترل شده آغاز کردند و در دقیقه هفتم نخستین فرصت گلزنی ایجاد شد که شوت تماشایی «رضا قوچان نژاد» را دروازه بان چین مهار کرد.
اکثر دقایق این دیدار در نیمه نخست با احتیاط از سوی دو تیم دنبال می شد و ایران با حرکات طارمی، قوچان نژاد و جهانبخش به دنبال رسیدن به دروازه مهیمان بود.
در دقیقه 34 «مهدی طارمی» فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد، اما ضربه ضعیف او راهی به دروازه چین پیدا نکرد.
در دقیقه 37 پاس پشت مدافعان «مسعود شجاعی» به «میلاد محمدی» رسید که ضربه این بازیکن را دروازه بان چین به خوبی مهار کرد.
در دقیقه 38 «سعید عزت الهی» به وضوح توپ را با دست لمس کرد تا نخستین کارت زرد بازی را دریافت کند و لحظاتی پس از آن «مسعود شجاعی» کاپیتان تیم ایران با کارت زرد جریمه شد.
در دقیقه 42 ارسال «علیرضا جهانبخش» با ضربه آکروباتیک زیبای «مهدی طارمی» همراه شد، اما از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.
در نهایت 45 دقیقه نخست این دیدار با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید تا کارلوس کی روش و مارچلو لیپی اندیشه های خود را معطوف به نیمه دوم کنند.
در آغاز نیمه دوم «مارچلو لیپی» سرمربی ایتالیایی و نامدار چین دو تغییر در تیمش ایجاد کرد، اما ایران شروعی عالی در این نیمه داشت و در دقیقه 46 «مهدی طارمی» به خوبی از غفلت مدافعان چین استفاده کرد و گل نخست ایران را به ثمر رساند تا روند گلزنی های خود را تداوم بخشد.
پس از این گل، «وو ژی» هافبک تیم ملی چین پس از برخورد با «مسعود شجاعی» از ناحیه بینی به شدت مصدوم و راهی بیمارستان شد تا سومین تعویض میهمان انجام شده و «بین هونگ بو» وارد میدان شود.
در دقیقه 62 «علیرضا جهانبخش» مهاجم چین را متوقف کرد تا سومین اخطاری ایران لقب بگیرد.
در دقیقه 70 «سردار آزمون» به عنوان نخستین تعویض ایران به جای «رضا قوچان نژاد» به میدان آمد.
در ادامه چینی ها با اتکاء به حرکات از جناح چپ و ارسال های بلند، چند فرصت نسبی گلزنی ایجاد کردند.
در دقیقه 79 «وریا غفوری» به دلیل مصدومیت جای خود را به «رامین رضائیان» داد.
در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان «کارلوس کی روش» به اتمام رسید تا تیم ایران در هفتمین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی نیز دروازه خود را همچنان بسته نگه دارد.
دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران روز 23 خردادماه در ورزشگاه آزادی مقابل ازبکستان خواهد بود.
*ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، رضا قوچان نژاد(سردار آزمون)، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(وحید امیری) و وریا غفوری(رامین رضائیان).
*ترکیب چین:
ژنگ فنگ، می فانگ، جیانگ ژی پنگ، ژانگ لین پنگ، فنگ ژیائو تینگ، ژانگ یونینگ(لی وو)، ژنگ ژی، وو ژی(بین هونگ بو)، جائو لین، ژانگ ژیه(هوآنگ بوئن) و یو دا بائو.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار