b_300_300_16777215_00_images_icon_9612_cstland-entekhabat-17.jpg

چند روز از سفر وزیر کشور به استان هرمزگان و جزیره قشم می‌گذرد٬ سفری که طی آن وزیر کشور شخصاً قول پیگیری مسائل مطرح شده را دادند و در اشاره‌ای صریح گفتند؛ در جزایر خلیج فارس مشکل لاینحلی وجود ندارد و نارسایی‌های موجود نیز با تلاش برطرف می‌شوند.

در چند روز اخیر که خبر سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری به استان هرمزگان و البته قشم در رسانه‌ها بازتاب یافته به نظر می‌رسد که وزیر کشور به وعده خود عمل نموده و تلاش و رایزنی‌های خود را به کار گرفته و سفر دکتر روحانی نشانه‌ای از رفع مشکلات در خود دارد.

باید به یاد داشت که منطقه آزاد قشم همواره جایگاه ویژه‌ای نزد عالی‌ترین مقام اجرایی کشور داشته چراکه در نوروز ۹۵ منطقه آزاد قشم در شرایطی پذیرای دکتر روحانی بود که مهندس مؤمنی مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم به تازگی بر این مسند تکیه زده بود.

در آن ایام هم از گوشه و کنار شنیده می‌شد که رئیس جمهوری تمام قد از برنامه‌های عمرانی مدیرعامل جدید حمایت می‌کند و در شرایط کنونی نیز سفر رئیس جمهوری امیدهای بسیاری را در دل مردم ایجاد نموده که مشکلات فعلی نیز به زودی مرتفع گردند.

تبیین نقش مناطق آزاد تجاری در دوران پسابرجام٬ تغییرات ساختاری در سیستم بازار مناطق آزاد تجاری با توجه به افزایش نرخ ارز و حتی آزادسازی بازار ارز از سوی دولت٬ موقعیت رقابت‌پذیری منطقه آزاد قشم در صنعت رو به رشد توریسم و چند مسأله دیگر در سطح اقتصاد کلان از مسایل اصلی گفتگوها خواهد بود.

اما در این میان تعدادی از مطالبات مردم جزیره هم وجود دارند که امید است پس از عبور از دوره عمرانی جزیره به ویژه در بحث تولید و توزیع آب شرب٬ تولید و توزیع مطمئن برق٬ ایجاد جاده و ارتباطات و... نگاهی هم به مشکلات روزمره مردم شود مشکلاتی مانند دوگانگی در مدیریت٬ هزینه‌های سنگین سفر درون و برون جزیره٬ گران‌فروشی و کم‌فروشی اصناف و...

که امید است با قول مساعد وزیر محترم کشور و در سایه ثبات مدیریتی موجود و البته تدبیر ریاست جمهوری شاهد پویایی هر چه بیشتر جزیره قشم و استان هرمزگان باشیم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار