b_300_300_16777215_00_images_9511_bunkering.jpg

اختصاصی همزیستی نیوز - رسانه های جمهوری آذربایجان گزارش می دهند که ایران افزایش تردد کشتی در خلیج فارس را به عنوان فرصتی بزرگ برای افزایش عملیات بانکرینگ(سوخت رسانی) خود نگاه می کند.

مقامات ایران می گویند که بانکرینگ در بنادر ایران 5 تا 7دلار ارزان تر از بانکرینگ در بندر فجیره است که به عنوان بندر بزرگ بانکرینگ شناخته می شود و تقریبا 80درصد سوختی که در فجیره بانکر می شود، منشاء ایرانی دارد.

محمد سعیدی مدیر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی های حدود 17شرکت کشتیرانی  به بنادر ایرانی در خلیج فارس تردد می کنند و این یک فرصت بزرگ برای تقویت عملیات بانکرینگ است. کشتی های بین المللی در بندر ایرانی قشم در فاصله 120مایلی فجیره با نرخ ارزان تر می توانند سوختگیری کنند.

با افتتاح تسهیلات بانکرینگ قشم باید درنظر داشت که ظرفیت سالانه بانکرینگ ایران به 5.4میلیون تن افزایش می یابد.

بعلاوه، بخاطر کاهش مصرف گاز و نفت در بخش انرژی ایران گزارش می شود که این کشور درحال حاضر ظرفیت صدور و بانکرینگ حدود  7.2میلیون تن سوخت را در سال  دارد.

گزارش  می شود که نفت سوختنی(مازوت) 40درصد تولیدات پالایشگاه های ایران را تشکیل می دهد، گرچه گفته می شود که این کشور قصد دارد این رقم را تا سال 2021، یک سال بعد از اینکه ظرفیت جهانی آن به 0.50درصد می رسد، به 10درصد کاهش دهد.

همانطور که ship & bunker در ماه ژوئن گزارش داد ایران اعلام کرده که طرحی را دارد به پیش می برد که براساس آن جزیره قشم به عنوان میزبان تسهیلات جدید شامل بزرگ ترین عملیات بانکرینگ منطقه توسعه می یابد.

 منبع: سایت ship & bunker / جمعه، 27ژانویه 2017 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار