b_300_300_16777215_00_images_9511_ban.jpeg

همزیستی نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از طرح ذخیره سازی یک میلیون بشکه سوخت و انتقال آن به 60 هزار کشتی عبوری در خلیج فارس و ایجاد تحول اقتصادی در جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی روز پنجشنبه در آئین افتتاح سایت بانکرینگ منطقه سلخ جزیره قشم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برای ذخیره سازی 100 میلیون بشکه سوخت در قشم برنامه ریزی شده که 12 میلیون آن در دست اقدام است و عملیات ذخیره سازی 3.2 میلیون بشکه با پیشرفت 95 درصدی هم به مراحل پایانی رسیده است.
وی ادامه داد: برای جبران سهم از دست رفته صنعت 8 میلیارد دلاری خودمان در حوزه بانکرینگ که 86 درصد آن را رقبای ما در فجیره کسب می کنند باید تلاش مضاعف داشته باشیم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در برنامه ششم به مسئله ذخیره سازی و بانکرینگ سوخت تا 10 میلیون تن در سال یا به عبارتی بیش از 750 هزار تن در ماه و در نهایت 50 درصد از ظرفیت بانکرینگ کشور در منطقه خلیج فارس با محوریت قشم توجه ویژه شده است.
او بیان کرد: برای کسب درآمد واقعی از حوزه بانکرینگ و سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس باید زنجیره این صنعت همچون کترینگ، تعمیرات کشتی ها، سوپرمارکت دریایی، قطعات یدکی، مراکز بهداشت و درمان و موارد دیگر نیز در کنار این سایت به بهره بردرای برسد.
به گفته مومنی، کشورهای سوئیس، چین و کره برای سرمایه گذرای در بخش های مختلف صنعت نفت و گاز در قشم اعلام آمادگی کرده اند.
وی به مساله مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقدامات مهمی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در قشم به مرحله اجرا درآمده که ایجاد اشتغال پایدار و تقویت اقتصاد مردم بومی از مهمترین دستاوردهای آن خواهد بود.
بنا به این گزارش، فاز اول پروژه بانکرینگ منطقه سلخ جزیره قشم امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان کشور، استانی و منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار