b_300_300_16777215_00_images_958_9artist.jpg

همزیستی نیوز - دبیر پروژه هنر «کوچ‌رو» از حضور هنرمندان کشورهای مختلف در ایران برای برپایی هفتمین دوره‌ی این رویداد سخن گفت.

احمد نادعلیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی سابقه‌ی برگزاری این رویداد و برپایی آن در ایران اظهار کرد: بیش از سه سال پیش با مراوده و ارتباطی که با هنرمندان کره داشتیم، این پروژه به عنوان پروژه‌ای که در آن هنرمندان کشورهای مختلف در محیط طبیعی کار هنری انجام بدهند، تعریف شد. این پروژه تاکنون در کشورهای کره جنوبی، هند و آفریقای جنوبی برگزار شده است.

او افزود: بناست که در هفتمین دوره ۹ هنرمند بین‌المللی و ۱۱ هنرمند ایرانی این پروژه را در کشور ایران اجرا کنند. پروژه هنر «کوچ‌رو» چهاردهم آذرماه از روستای سلخ در جزیره قشم آغاز می‌شود، هنرمندان یک هفته در قشم خواهند بود و یک شبانه‌روز نیز به هرمز می‌روند، هنرمندان در حین حضور در جزایر قشم و هرمز به اماکن طبیعی می‌روند و در این اماکن مشغول به کار می‌شوند. نمایشگاهی از آثار این هنرمندان در مرکز پردیس قشم روستای سلخ برپا خواهد شد.

نادعلیان همچنین گفت: بعد از اتمام بخش هرمزگان، هنرمندان به اصفهان می‌روند و دو روز در این شهر با تمرکز بر بحران بی‌آبی زاینده‌رود به کار هنری مشغول می‌شوند، بازدید از اماکن تاریخی اصفهان از برنامه‌های هنرمندان «کوچ‌رو» در این دوره است. دو روز دیگر هم در حوزه تالاب گاوخونی ساکن خواهند شد و پس از آن راهی کاشان می‌شوند، پروژه از این جا به بعد به سمت تهران حرکت می‌کند، در پایان نشست و ارائه آثار نیز در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

این هنرمند محیطی همچنین بیان کرد: پروژه هنر کوچ‌رو از معدود رویدادهای بین‌المللی در این زمینه است که هنرمندانی از کشورهای مختلف در طبیعت کار می‌کنند و بحث محیط پایدار در آن مطرح است.

پروژه «کوچ‌رو» با حمایت مالی و نظارت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان، موزه هنرهای معاصر اصفهان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مرکز هنری پردیس قشم دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار