poormolavi.jpg

همزیستی نیوز - رئیس شورای اسلامی شهر قشم، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در زمان تصویب لایحه برنامه ششم توسعه، چالش‌های دو مدیریتی که دامنگیر دهیاری‌ها و شهرداری‌های محدوده مناطق آزاد شده را مد نظر قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر قشم، محمد رفیع پورمولوی گفت: واگذاری اختیارات دستگاه‌های اجرایی دولتی به مدیران عامل مناطق آزاد در برنامه پنجم توسعه، باعث رکود عملکرد برخی دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مناطق آزاد به ویژه شهرستان قشم شده است؛ وی این تجربه را در دوره‌ی اخیر به عنوان تجربه‌ای تلخ برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های مستقر در محدوده مناطق آزاد یاد کرد و خواهان تبیین و تحکیم جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها «به عنوان دستگاه‌های اجرایی عمومی» در برنامه ششم توسعه شد.

ویدر مورد واگذاری اختیارات فرمانداری‌ها در خصوص مصوبات شورای شهر و روستا به مدیران عامل مناطق آزاد گفت: این موضوع نه تنها مشکلی از مردم این مناطق حل نکرده بلکه باعث دوگانگی‌های مدیریتی شده و افت عملکرد شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و حتی مناطق آزاد را به دنبال داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و تجربی شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان قشم، خواستار واگذاری اختیارات قانونی به آنها شد؛ او گفت: خوشبختانه امروز جامعه قشم از نیروهای توانمند، با تجربه، نخبه و تحصیل کرده با قابلیت‌های زیادی برخوردار است که با قدرت می‌توانند در فرایند توسعه شهرستان نقش‌آفرینی کنند؛ وی دوگانگی‌های مدیریتی موجود را به عنوان عامل بازدارنده برای استفاده از این ظرفیت‌ها و توان جامعه محلی یاد کرد.

پورمولوی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی بر بازگشت اختیارات فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی به وزارتخانه‌های متبوع تاکید کرد و گفت: تجربه‌ی پنج سال اخیر برنامه پنجم توسعه به ما نشان داد که  ورود منطقه آزاد به مسائل حاکمیتی تجربه‌ای شکست‌خورده است که از سویی باعث ضعف عملکرد دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی در مناطق آزاد کشور شده، و از سوی دیگر باعث دور شدن منطقه آزاد از ماموریت‌های محوله بوده که عملکرد ناموفق این مناطق را رقم زده است.

وی برای نظارت بیشتر و کنترل مناطق آزاد کشور و ملزم ساختن این مناطق به ماموریت‌ها و اهداف تعیین شده، خواهان قرار گرفتن مناطق آزاد زیر نظر یکی از وزارتخانه‌ها شد تا مناطق آزاد نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی قابلیت پاسخ‌گویی به دولت و مردم پیدا کنند.

پورمولوی در پایان از حسن نظر دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و وزیران عضو شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در انتصاب سه نفر از نیروهای توانمند و خوش‌نام بومی هرمزگان به عنوان هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم قدردانی کرد و با توجه به انتصاب قریب‌الوقوع نفر پنجم هیئت مدیره، خواستار استفاده از ظرفیت‌های عظیم نخبگان و تحصیل‌کردگان شهرستان قشم در ترکیب هیئت مدیره و مدیرعاملی این منطقه‌ی آزاد شد.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار