takhti.jpg

همزیستی نیوز - رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: در مناطق آزاد به ویژه جزیره قشم هدف تولید صنایع استراتژیک بود اما متاسفانه تبدیل به بازاری برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هاشمی تختی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با ابرازگلایه از وضعیت کنونی مناطق آزاد در کشور و استان هرمزگان بیان داشت: در اهداف راه اندازی مناطق آزاد توسعه صادرات و ایجاد فضایی برای تولید کالاها با شرایط ویژه گمرکی و صادرات بود متاسفانه به اهداف تعیین شده نرسید.

هاشمی تختی عنوان کرد: مناطق آزاد کیش و قشم از اهداف منحرف شده اند و تجارت و واردات از کشورهای همسایه و چین بیشتر نمود دارد و نتوانسته اند یک منطقه آزاد صنعتی و توریستی باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در جزیره قشم فرصت های زیادی برای تولید کار و توسعه صنایع استراتژیک است، اما از این فرصت و فضا به خوبی استفاده نشده است. جاذبه های گردشگری این جزیره به خوبی معرفی نشده است و در پس اجناس بی کیفیت وارداتی به فراموشی سپرده شد.

هاشمی تختی افزود: زمانی که استارت راه اندازی مناطق آزاد در جنوب کشور زده شد نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس ناز توسعه و رونق قشم و کیش دوچندان شد. با گذشت زمان روند توسعه این مناطق به غیر از اهداف تعیین شده بود. و به جای رقابت با کشورهای همسایه به مکانی برای عرضه اجناس این کشورها تبدیل شد.

وی با تصریح بر اینکه نتوانستیم به اهداف مان برای مناطق آزاد برسیم، افزود: یکی از اهداف مناطق آزاد مبحث نفتی است که این موضوع برای جزیره قشم در نظر گرفته شده بود ولی به این موضوع نیز دست نیافتیم در حالی که آنجا آزادراه کشتی ها است و می توانستیم سوخت آنها را تامین کنیم.

وی گفت: در این حوزه، در مناطق آزاد به ویژه جزیره قشم هدف این بود که بتوانیم صنایع استراتژیک را تولید کنیم تا پایه ای برای صادرات شود و البته داخل کشور نیز تامین شود، اما متاسفانه تبدیل به بازاری برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شده ایم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار