b_300_300_16777215_00_images_954_masghut.jpg

اختصاصی همزیستی نیوز – مدیرعامل شرکت ملی  کشتیرانی عمان( NFC) از راه اندازی خط  کشتیرانی انتقال مسافر و بار به بندرعباس و جزیره قشم در ایران از روز 18ژوئیه(.پنجشنبه 7 مرداد ماه سال جاری) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مسقط دیلی، مهدی بن محمد الابدوانی گفت: آیین به آب اندازی کشتی برای راه اندازی این خط روز جشن رنسانس در کشور سلطان  نشین عمان برگزار می شود.

وی افزود: خدمات انتقال مسافر در این خط دوبار در هفته به مدت شش ماه به صورت آزمایشی از بندر خصب در استان مسندم عمان شروع می شود و به اسکله شهید باهنر بندرعباس از طریق بندر بهمن قشم می رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد همکاری های منطقه ای بین بنادرایران و عمان، این تصمیم به دنبال برگزاری نشست همه طرف های علاقه مند به توسعه روابط و هیات های رسمی عمان و ایران اتخاذ شد.

به گفته الابدوانی، مدیریت اجرایی شرکت NFCدرحال رایزنی با هیات های ایرانی است تا اطمینان حاصل کند که تمام طرف های مذکور با آژانس های مختلف دولتی برای تسهیل مسافرت شهروندان و ساکنان عمان به ایران هماهنگی ها را انجام بدهند.

وی اعلام کرد: مردم می توانند بدون ویزا به جزیره قشم سفر کنند ولی برای سفر به بندرعباس از سفارت ایران در عمان باید ویزا بگیرند.

وی یادآور شد: مذاکرات در استان هرمزگان ایران برای صدور ویزا به مسافران عمانی در هنگام ورود به بندرعباس در جریان است.

ابدوانی گفت: سفر دریایی از خصب به جزیره قشم یک ساعت و نیم و به بندرعباس دو ساعت طول می کشد.

مدیر شرکت NFCتصریح کرد: خدمات این خط تنها برای انتقال مسافران و بار همراه آنهاست و با تکمیل ساخت سکو برای بار کشتی در برخی از بنادر ایران، انتقال محموله های بار نیز امکان پذیر می شود.   

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار