b_300_300_16777215_00_images_979_632-1---Copy---Copy.jpg

همزیستی نیوز - شماره 632هفته نامه همزیستی به تاریخ 17آذر 97 با مطالب متنوع منتشر شد.

در این شماره می خوانیم:

  • « تیشه به ریشه دانشگاه !»

این تیتر که تیتر اول این شماره همزیستی را تشکیل می دهد برگرفته از یک گزارش خبری است که به مناسبت روز دانشجو تهیه و در این نشریه به چاپ رسیده است.

در این گزارش خبری همزیستی می خوانیم: وقتی در سال 1360 عده ای به بهانه کمبود ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های دولتی و جلوگیری از خروج جوانان ایرانی جهت تحصیل در دانشگاه های خارجی، سنگ بنای دانشگاه و مراکز آموزش عالی غیردولتی را در این کشور گذاشتند هرگز فکر نمی کردند که تیشه به ریشه علم، دانش، دانشگاه، دانشجو و مدرک دانشگاهی و به تبع آن کل نظام منبعث از این ارزش های بنیادین جهانی می زنند.

بودند در آن زمان دلسوزانی که فریاد زدند: " نکنید این کارها را "، " حرمت دانشگاه را حفظ کنید " ، " ارزش عنوان استاد و دانشجو را پایین نیاورید" ، و هشدارهای دیگر که متاسفانه گوش های کسانی که باید این هشدارها را می شنیدند انگار کر شده بود و نه تنها به این هشدارها وقعی ننهادند بلکه با تشویق و تمجید بانیان این بدعت بنیان برانداز، فضایی در کشور ایجاد کردند که درهر شهر و روستا و در هر کوی و برزن تابلو دانشگاه! بالا رفت و مسابقه ای بنیان براندازتر تحت عنوان مردمی و همگانی کردن دانشگاه در کل کشور به راه افتاد!

در ادامه این گزارش با اشاره به تبعات وحشتناک توسعه بی حساب و کتاب کمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آمده است: آیا رشد نگران کننده نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها و تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این پدیده حداقل در دو دهه اخیر نباید متولیان توسعه کمی بی حساب و کتاب آموزش عالی را در این کشور از خواب بیدار کند؟

در این گزارش پدیده جعل مدارک تحصیلی و فروش آنها به متقاضیان به عنوان پدیده ای که همراه با این شرایط اسفناک رشد کرده است به تفصیل مورد برررسی قرار گرفته است.

  • « زنان هفته " تیتر دیگر صفحه اول این شماره همزیستی است که به صورت ستون ثابت از شماره گذشته این نشریه شروع شده و در هر هفته به معرفی زنانی می پردازد که در یک هفته گذشته نام و چهره آنها بخاطر موفقیتت ها و فعالیت های آنها در رسانه ها مطرح شده است. در این ستون این هفته سه زن خارجی که رتبه های اول تا سوم لیست 100زن قدرتمند دنیا در سال 2018 را به خود اختصاص داده اند همراه با دو بانوی فعال ایرانی که در این هفته فعالیت های چشمگیر در عرصه های اجتماعی و زیست محیطی داشته اند، معرفی شده اند.
  • در این شماره همزیستی همچنین گزارش ها و مقالاتی در ارتباط با حضور زنان در عرصه روزنامه نگاری ایران، زباله گردی در خیابان های پایتخت، نلسون ماندلا و چندین یادداشت همراه با خبرهای مربوط به استان گلستان به چاپ رسیده است.

هفته نامه همزیستی  که صاحب امتیاز و مدیرمسئول آن تاج محمد  کاظمی است از سال 1380 منتشر می شود.    

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار