b_300_300_16777215_00_images_973_khir.jpg

همزیستی نیوز - آیین تجلیل از خیرین مدرسه ساز منطقه چهار آموزش و پرورش تهران و رونمایی از طرح متریک مدرسه سازی در این منطقه با حضور جمعی از مدیران آموزش و پرورش، خیرین مدرسه ساز و خانواده های دانش آموزان شامگاه دوشنبه در محل مهد کودک چوبینه برگزار شد.

محمد رضا حافظی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در این آیین گفت: افزون بر یک هزار خیر مدرسه ساز ایرانی در دنیا شناسایی شده است که 650نفر آز آنها در داخل ایران فعال هستند.

وی افزود: این خیرین تا کنون بیش از 37درصد مدارس کشور را ساخته و تحویل وزارت آموزش و پرورش داده اند.

حافظی با اشاره به اینکه طبق برآوردهای بعمل آمده، افزون بر 40هزارمیلیارد تومان اعتبار برای رفع کمبود مدارس کشور موردنیاز است، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که دولت قادر به تامین این اعتبار نیست و در نتیجه می طلبد که مردم عزیز ایران وارد صحنه شوند و در قالب تشکل های خیرین مدرسه ساز کمر همت ببندند و در این امر انسانی مشارکت کنند

به گفته وی رویکرد جدید آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز در بحث مدرسه سازی، ساخت مدارس فنی حرفه ای به جای دبیرستان است و خیرین مدرسه ساز با ایجاد فضای فیزیکی این مدارس، زمینه را برای تجهیز آنها هم از لحاظ امکانات و تجهیزات آموزشی و هم از نظر نیروی انسانی توسط آموزش و پرورش مهیا می سازند.

سعید ناصری مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار تهران نیز در این آیین از وجود 20مدرسه تحت حمایت خیرین مدرسه ساز در این منطقه  خبر داد و گفت: این آمار ظاهری است و بطورقطع خیرین عزیز به انحا مختلف بیش از این تعداد مدارس را در این منطقه تحت پوشش حمایت های مختلف خود قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه خیرین می توانستند سرمایه های خود را در عرصه های دیگر سرمایه گذاری کنند و سودهای هنگفتی هم نصیب آنها می شد، یادآور شد: با حمایت همین خیرین عزیز بسیاری از فضاهای آموزشی ما در این منطقه که شرایط مطلوبی نداشتند امروز با شرایط مطلوب دراختیار فرزندان دلبند ساکنان این منطقه  قرار دارند. 

ناصری ابداع طرح متریک را گامی بلند برای توسعه مشارکت همه خیرین مدرسه ساز در این امر انسانی برشمرد و گفت: طبیعی است که یک نفر نمی تواند یک مدرسه بسازد ولی این طرح باعث شده است که سرمایه های کوچک جمع آوری شود و نتیجه آن کارهای بزرگی شده است.

طرح متریک طرحی است که هر فرد خیر می تواند هزینه حداقل یک متر هر واحد آموزشی را به عهده بگیرد و در ساخت آن به سهم خود مشارکت داشته باشد.

کاظم دلیلی مسئول نمایندگی مجمع  خیرین مدرسه ساز کشور در منطقه چهار آموزش و پرورش تهران هم  در این آیین با اشاره به اینکه برای اولین بار دانش آموزان نیز درکنار خیرین این منطقه در این کار بزرگ مشارکت کردند، گفت: ما در این منطقه امروز خیر شش ماهه، خیر دبستانی، خیر دبیرستانی و خیر دانشجو هم داریم و آنها در جریان همه امور ساخت مدارس قرار دارند و خودشان مجری این امورهم هستند.

وی با تشریح تاریخچه حضور خیرین مدرسه ساز در کشور کمبود فضای اموزشی را بزرگ ترین بحران در هر جامعه خواند و افزود: تداوم این بحران می تواند اقتصاد آن جامعه را فلج کند.

به گفته دلیلی مردم شریف ایران در قالب مجمع خیرین در همه استان ها از 25سال پیش وارد میدان شدند و این بحران را توانستند مهار کنند و نتیجه آن در همه 31 استان کشور امروز قابل مشاهده است.

قرائت شعری توسط خانم میرمعظمی دبیر بازنشسته و دل نوشته ای توسط  یک دانش آموز به نام سیده مطهره امینی، تجلیل از جامعه پیشاهنگان استان تهران و اجرای چند برنامه هنری و اهداء لوح تقدیر به خیرین از دیگر بخش های این آیین بود.              

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار