b_300_300_16777215_00_images_979_WhatsApp-Image-2018-11-29-at-15.42.03.jpeg

همزیستی نیوز – در هفته گذشته سه زن در دنیا به مقام های بالایی در عرصه های سیاست و تشکیلات نظامی انتخاب و منصوب شدند.

به گزارش همزیستی نیوز انتخابات ریاست‌ جمهوری گرجستان با پایان شمارش آراء به نفع «سالومه زورابشویلی» تمام شد که زاده فرانسه و از دیپلمات‌های سابق گرجستان است.

به این ترتیب، وی به نسبت آراء ۵۹ به ۴۰، رقیب خود «گریگول واشادز» را شکست داد و به عنوان نخستین رییس جمهوری زن گرجستان انتخاب شد.

براساس این گزارش یک زن نیز برای اولین بار در اسلوونی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ها سرلشکر «آلنکا ارمنچ» ۵۵ ساله قبلا فرمانده نیروی زمینی این کشور اروپایی بوده است.

اسلوونی برای اولین بار یک زن را به عنوان فرمانده ارتش خود انتخاب کرده و اولین بار است که یک کشور عضو ناتو، یک زن را برای فرماندهی ارتش خود بر می‌گزیند.

سرلشکر آلنکا ارمنچ ۵۵ ساله قبلا فرمانده نیروی زمینی بوده و از سال ۱۹۹۱و زمان استقلال این کشور از یوگسلاوی سابق

وارد ارتش این کشور شده است.

سرلشکر ارمنچ از کالج سلطنتی مطالعات دفاعی در لندن فارغ‌التحصیل شده و در رشته مطالعات بین‌الملل از دانشگاه کینگز کالج لندن فوق لیسانس گرفته است.وارد ارتش این کشور شده است.

همچنین یک زن، سفیر جدید افغانستان در آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری ها رییس جمهوری افغانستان زنی به نام « رویا رحمانی » را به عنوان سفیر جدید کشورش در آمریکا منصوب کرده است.

به گزارش رسانه‌های افغانستان رویا رحمانی قبلا درسمت سفیر این کشور در اندونزی فعالیت کرده و اخیرا به عنوان سفیر افغانستان در آمریکا منصوب شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که اشرف غنی در ابتدا به « فرخنده زهرا نادری » مشاور ارشد خود برای امور سازمان ملل پیشنهاد داده بود که پذیرای مسئولیت سفیر افغانستان در آمریکا شود اما نادری این پیشنهاد را رد کرد.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار