b_300_300_16777215_00_images_957_korea.jpg

همزیستی نیوز - کره جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در چهار دهه اخیر را دارا می‌باشد. در کره جنوبی، از سال ۱۹۶۳ و فقط ظرف مدت ۴۰ سال، درآمد سرانه بر حسب قدرت خرید، چیزی نزدیک به ۱۴ برابر افزایش یافت. دست یافتن به نتیجه‌ای مشابه برای بریتانیا بیش از دو سده (بین اواخر سده هجدهم و زمان حاضر) و برای آمریکا در حدود یک و نیم سده (از سده ۱۸۶۰ تا کنون) زمان برد. این پیشرفت قابل توجه که کره جنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند نمود، اغلب معجزه رودخانه هان نامیده می‌شود و در مجامع بین‌المللی، صفت «ببر آسیا» را برای این کشور به ارمغان آورده است.

 به گزارش شبستان امروزه اقتصاد موفق کره جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است. کره جنوبی اکنون دارای اقتصاد توسعه‌یافته چندین هزار میلیارد دلاری است و یکی از اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) می‌باشد و توسط بانک جهانی جزو اقتصادهای دارای درآمد زیاد و از دیدگاه صندوق بین‌المللی پول و سیا به‌عنوان یکی از اقتصادهای پیشرفته طبقه‌بندی شده است. همچنین سئول، پایتخت این کشور، یکی از ده شهر برجسته اقتصادی و مالی جهان است.

 این گزارش می افزاید: اقتصاد کره جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و سیزدهمین در دنیاست. همانند آلمان غربی و ژاپن، صنعتی‌سازی سریع از دهه ۱۹۶۰، کره جنوبی را به یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده در جهان تبدیل کرد. این کشور، هفتمین شریک بزرگ تجاری آمریکاست. کره جنوبی و ایران نیز دارای مراودات تجاری و اقتصادی بسیاری با یکدیگر هستند و نفت ایران یکی از محصولات عمده ای است که به این کشور وارد می شود و در حال حاضر نیز بناست در ارتباطات گسترده تری با کره جنوبی از طریق بندر شهید رجایی ایجاد شود.

 بنابراین گزارش، ایرنا در این زمینه به نقل از جاسم جادری، استاندار هرمزگان نوشته است: " از جمله طرف های علاقه مند به سرمایه گذاری شرکت های کره ای هستتند که ما نیز بر لزوم افزایش ارتباطات با این کشور از طریق بندر شهید رجایی تاکید داریم. پیشنهاد ایجاد یک شرکت مشترک برای مدیریت یک بخش مجزا و ویژه واردات، صادرات و ترانشیپ برای کره جنوبی در بندر شهید رجایی، نیز در نوع خود قابل توجه است که از طرف کره ای می خواهیم که پیشنهاد کتبی خود را در این راستا ارائه دهد. حضور این شرکت کره ای در استان، می تواند به عنوان یک فرصت برای توسعه ترانزیت از طریق بندر شهید رجایی و افزایش ارتباطات با سه کشور کره جنوبی، چین و ژاپن به حساب آید."

 یادآور می شود: سرمایه گذاران کره جنوبی برای دومین بار است که به بندرعباس سفر می کنند. در نشست قبل تفاهم نامه ای در رابطه با فعالیت های معدنی امضا شد. شرکت کره ای از طریق تشکیل یک شرکت مشترک با طرف ایرانی تقاضای فعالیت در حوزه تولید، ایجاد پایانه صادراتی نفتی برای ذخیره سازی 10 میلیون بشکه نفت خام و ایجاد مخازن برای بانکرینگ در سلخ قشم و لارک را دارد. این شرکت همچنین متقاضی ساخت یک نیروگاه دو هزار مگاواتی در کنار نیروگاه کنونی بندرعباس، بندرلنگه و یا قشم است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار